Niezwykła skamieniałość przypadkiem znaleziona w... Polsce

Fot. WikiCommons
Paweł Żmuda
14.09.2011 17:00, aktualizacja: 11.03.2022 10:52

Słysząc o wielkim odkryciu szczątków dinozaura rzadko spodziewamy się, że zostały znalezione w Polsce. Tym razem to właśnie nasz kraj może poszczycić się ciekawym znaleziskiem. Szczątków Proteceratopsa nie znaleziono w ziemi. Naukowcy natrafili na nie w zbiorach Polskiej Akademii Nauk w Warszawie. Jak się tu znalazły?

Niewielkie Protoceratopsy są dość często znajdowanymi dinozaurami. To jednak wcale nie umniejsza rangi znaleziska naszych uczonych.

Fot. BBC.co.uk

Odkrycie Grzegorza Niedźwiedzkiego i Tomasz Singera jest wyjątkowe nie tylko dlatego, że panowie na nowo natrafili na szczątki znalezione w Mongolii w 1965 roku. Według paleontologów szczątki o których zapomniano w Polsce to wyjątkowy okaz - są pierwszym znaleziskiem w którym oprócz kości zachowano jednocześnie również pełen odcisk łapy dinozaura.

Martin Lockley z University of Colorado podkreśla, że