UPC przejmie Astera. Będzie wojna o klienta na polskim rynku telekomunikacyjnym?

UPC przejmie Astera. Będzie wojna o klienta na polskim rynku telekomunikacyjnym?

Kto wymierzy pierwszy cios? (Fot. Flickr/Claudio Gennari/Lic. CC by)
Kto wymierzy pierwszy cios? (Fot. Flickr/Claudio Gennari/Lic. CC by)
Michał Michał Wilmowski
06.09.2011 11:58

Za zgodą UOKiK-u UPC Polska może przejąć Astera i znaleźć się w gronie największych graczy na polskim rynku. Netia i Telekomunikacja Polska mają czego się bać?

Za zgodą UOKiK-u UPC Polska może przejąć Astera i znaleźć się w gronie największych graczy na polskim rynku. Netia i Telekomunikacja Polska mają czego się bać?

Jedna z największych fuzji na naszym rynku telekomunikacyjnym dojdzie do skutku. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów po długim wahaniu w końcu wydał zgodę na przejęcie przez UPC Polska sieci Aster.

Urząd postawił jednak warunek: ponieważ w Warszawie i Krakowie udziały obu spółek w rynku przekraczają 50%, UPC musi w ciągu najbliższych 18 miesięcy część sieci w tych miastach odsprzedać. Chodzi o to, żeby mieszkańcy pechowych okolic wciąż mieli wybór.

Według ustawy antymonopolowej jedna firma nie może mieć więcej niż 40% udziałów w rynku. UOKiK argumentuje, że koncentracja mogłaby doprowadzić do sytuacji, w której klienci dostawaliby mniej korzystne oferty.

Nie wiadomo jeszcze, co na to wszystko UPC. Patrycja Gołos, Dyrektor ds. Komunikacji i Public Affairs w UPC Polska powiedziała na razie, że:

UPC Polska otrzymało decyzję UOKiK dziś, tuż przed jej oficjalnym ogłoszeniem. W związku z tym nie miało jeszcze okazji dokładnie przeanalizować treści dokumentu i uzasadnienia decyzji przedstawionego przez Urząd. Po szczegółowym zapoznaniu się z jego treścią i analizie zaproponowanych warunków przedstawimy stanowisko firmy i zapowiedź dalszych działań.

Nie sądzę jednak, żeby miał nastąpić jakiś zaskakujący ruch. UPC dostało (prawie) to, co chciało. Jeśli fuzja dojdzie do skutku, będzie konkurować z największymi z największych.

Jak informuje Dziennik Internautów, pod koniec drugiego kwartału tego roku telewizję cyfrową UPC Polska miało 437,8 tys. klientów, a Internet 543 tys. osób. Z telewizji cyfrowej firmy Aster korzystało 91 tys. abonentów, a z Internetu 174 tys. użytkowników.

Po dodaniu tych liczb wychodzą całkiem zgrabne liczby, świadczące o tym, że nowe UPC bez problemu będzie już w stanie konkurować np. z Netią (690 tys. użytkowników Internetu). Także Cyfrowy Polsat i Telekomunikacja Polska mają się czego bać.

Dla klientów to są oczywiście dobre wieści. Abonenci obu kablówek raczej wiele nie stracą, bo już od jakiegoś czasu UPC oferowało nieco lepsze warunki niż Aster (np. znacznie wyższe prędkości Internetu za niewiele wyższą cenę).

Reszta Polaków ma się z czego cieszyć, bo oto do tradycyjnej wojenki Tepsy z Netią wtrąca się trzeci duży gracz. Miejmy nadzieję, że już wkrótce klienci odczują pozytywne skutki tej konkurencji.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)