Polscy użytkownicy konsoli do gier Xbox 360 mogą cieszyć się treściami filmowymi w postaci zwiastunów i kilku wideo-castów. W USA sprawa wygląda zupełnie inaczej - jest VOD. Dlatego Microsoft stawia mocno na promocję multimedialności swojej maszynki.
Polscy użytkownicy konsoli do gier Xbox 360 mogą cieszyć się treściami filmowymi w postaci zwiastunów i kilku wideo-castów. W USA sprawa wygląda zupełnie inaczej - jest VOD. Dlatego Microsoft stawia mocno na promocję multimedialności swojej maszynki.
[cytat]Wizja Xboxa jest bardzo prosta: to cała rozrywka, jakiej potrzebujesz, z ludźmi, na których ci zależy. W prosty sposób - napisał Frank Shaw na blogu producenta. Dlatego w tym roku zobaczycie silniejsze reklamowanie Xboxa jako marki rozrywkowej.[/cytat]
W Stanach Zjednoczonych jest to uzasadnione. Według badań firmy ponad 40 procent aktywności użytkowników Xboxa 360 nie dotyczy gier. Przeciętna konsola jest używana do oglądania filmów przez mniej więcej 30 godzin w ciągu miesiąca. Oczywiście głównie za sprawą takich aplikacji jak Netflix, które zamieniają konsolę w stacjonarny odtwarzacz filmów w niskich i wysokich rozdzielczościach. W Europie jest z tym słabiej, a w Polsce tragicznie. Dlatego też nie spodziewałbym się raczej, że konsola Microsoftu zmieni się nagle w ulubione urządzenie do odtwarzania filmów polskiego gracza czy HDTVmaniaka.
A wielka szkoda. Usługi VOD rozwijają się u nas ostatnio w szaleńczym tempie. Szkoda, że póki co nie w urządzeniach takich jak Xbox.
Źródło: TechRadar