Thunderbird i problem z pocztą na WP

Thunderbird i problem z pocztą na WP

Thunderbird i problem ze ściąganiem poczty
Thunderbird i problem ze ściąganiem poczty
Kira Czarczyńska
05.03.2011 22:00, aktualizacja: 14.01.2022 13:45

Każdy ma jakieś swoje ulubione oprogramowanie. Jednym z programów, których używam już od bardzo dawna, jest klient poczty ze stajni Mozilli - Thunderbird. Jak się jednak dzisiaj okazało przy przenoszeniu się na inny komputer - miewa on drobne problemy z pocztą na niektórych serwerach...

Każdy ma jakieś swoje ulubione oprogramowanie. Jednym z programów, których używam już od bardzo dawna, jest klient poczty ze stajni Mozilli - Thunderbird. Jak się jednak dzisiaj okazało przy przenoszeniu się na inny komputer - miewa on drobne problemy z pocztą na niektórych serwerach...

Zazwyczaj nie ma problemu, jeżeli chcemy za pomocą Thunderbirda ściągnąć z serwera tylko najnowsze wiadomości. Jeżeli jednak jest ich dużo - bo na przykład trzymamy wszystko na serwerze bez kasowania po ściągnięciu na dysk - może pojawić się w którymś momencie dość denerwujący problem.

Po ściągnięciu części wiadomości, Thunderbird wyrzuca błąd.

Komunikat, jaki widzimy, brzmi mniej więcej tak:

Polecenie RETR nie powiodło się. Błąd pobierania wiadomości. Odpowiedź serwera poczty pop3.wp.pl -ERR

Problem pojawia się najczęściej wtedy, kiedy mamy konto na Wirtualnej Polsce lub Interii, oraz od dawna nie czyściliśmy tam skrzynki. Pojawia się, jeżeli wśród trzymanych na serwerze maili znajdą się takie z pustymi polami ("od" czy "temat"), nie dające się otworzyć - czyli błędnie zapisane w folderze poczty przychodzącej. Kiedy Thunderbird natyka się na taką wiadomość e-mail, pojawia się wspomniany wyżej komunikat, a ściąganie poczty zostaje przerwane.

W jaki sposób możemy sobie z tym poradzić?

Trzeba oczywiście nie dopuścić do ściągania błędnej wiadomości. W tym celu logujemy się na swoje konto przez panel WWW. Po przesegregowaniu wszystkich wiadomości, usuwamy przede wszystkim te z pustymi polami "od".

Czasami po tym zabiegu poczta ściąga się już normalnie - często jednak nadal się to nie udaje. Należy wtedy kolejno:

  1. Tworzymy w katalogu Thunderbirda plik tekstowy, o dowolnej nazwie.

Wpisujemy do niego następujący kod:

set NSPR_LOG_MODULES=POP3:2

set NSPR_LOG_FILE=C:thunderbird-log.txt

start thunderbird.exe

Zapisujemy, zamykamy, a następnie zmieniamy jego rozszerzenie na *.BAT - tworząc w ten sposób plik wykonywalny. Otworzenie Thunderbirda po dwukrotnym kliknięciu w ten plik wywoła utworzenie na dyku C: pliku logów o nazwie "thunderbird-log.txt". Możemy w nim znaleźć historię komunikacji programu z serwerem poczty.

  1. Zaczynamy odbierać pocztę i czekamy, kiedy wyskoczy błąd.

Kiedy się pojawi, kończymy ściąganie - i zaglądamy do logów. Na samym końcu znajdziemy komunikaty o błędach, a wśród nich numer wiadomości, która powoduje błąd.

  1. Logujemy się na WWW i wyrzucamy tą wiadomość.

Trzeba jej będzie zapewne chwilę poszukać, ale jeśli trafimy na maila, który nie daje się otworzyć, to mamy winnego. Będąc zalogowanym na swoje konto pocztowe przez WWW, możemy utrudniającą nam życie wiadomość po prostu skasować.

  1. Ponawiamy odbieranie wiadomości.

Usunięcie uszkodzonej wiadomości powinno pozwolić na dalsze, bezproblemowe ściąganie poczty. Jeżeli znów wystąpi błąd, postępujemy po prostu tak samo, jak poprzednio.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)