Najdziwniejsze startupy w Polsce i na świecie [TOP 10]

Najdziwniejsze startupy w Polsce i na świecie [TOP 10]

Najdziwniejsze startupy w Polsce i na świecie [TOP 10]
Łukasz Michalik
09.02.2011 10:27, aktualizacja: 14.01.2022 13:52

Patrząc na różnorodność powstających w Sieci serwisów, można odnieść wrażenie, że wymyślono już niemal wszystko. Inwencja twórców startupów wciąż potrafi jednak zaskoczyć. Które sieciowe projekty - udane i nieudane - można uznać za najdziwniejsze?

Elita-Polski.pl

Elita-Polski.pl
Elita-Polski.pl

Elita-Polski to nieistniejący już, kuriozalny serwis społecznościowy. Zgodnie z pomysłem założyciela miał gromadzić osoby uznające się za elitę kraju. Aby zostać elitą, wystarczyło opłacić konto za – bagatela – co najmniej tysiąc złotych.

Opłacenie rocznego abonamentu pozwalało zaliczyć się do elitarnego grona i… no właśnie, poza tym nie pozwalało na nic. Oprócz marnego lansu serwis oferował możliwość prowadzenia blogu i adres w domenie elita-polski.pl.

Pomysł szybko upadł – widocznie prawdziwa elita nie zawracała sobie nim głowy, a elita aspirująca stanęła przed barierą w postaci drogich kont ;).

Trzeba jednak przyznać, że w momencie powstania o serwisie Elita-Polski.pl mówiono sporo w mediach. W Sieci pomysł został bezlitośnie wyszydzony.

Solaris Gate

Arka.SolarisGate.pl
Arka.SolarisGate.pl

Projekt polskiego guru od kreowania wizerunku, Piotra Tymochowicza, został przedstawiony jako coś przełomowego, niespotykanego i wartego każdej ceny. Serwis Solaris Gate miał bowiem oferować swoim użytkownikom nieśmiertelność.

W jaki sposób rozwiązano problem, nad którym ludzkość głowi się od początku swoich dziejów? Tego niestety nikt nie powiedział – twórcy serwisu ośmieszali się pozbawionymi większego sensu wypowiedziami, których motywem przewodnim był rażący brak znajomości poruszanej tematyki i pomysł przeniesienia naszego intelektu na twarde dyski ;).

Serwis nadal istnieje i ewoluuje w stronę prywatnego, płatnego YouTube'a – oczywiście z odpowiednio nadętym nazewnictwem i używaniem wielkich słów w miejscu, gdzie wystarczyłoby napisać „rozbudowany dysk online” ;).

W gruncie rzeczy kuriozalny jest nie tyle sam pomysł – płatne przechowywanie danych - co jego marketingowa obudowa.

Crowbands.com

Crowbands.com
Crowbands.com

Serwis powstał jako wytwórnia muzyczna, korzystająca ze zbiorowej „mądrości tłumu”, a jego naczelne hasło to „ocal świat przed złą muzyką”. Jest to platforma pozwalająca fanom na aktywny udział w tworzeniu marki zespołu.

Po opłaceniu rocznego abonamentu w wysokości 25 dolarów użytkownicy zyskują prawo do udziału w głosowaniach dotyczących m.in. nazwy nowego albumu czy szczegółów trasy koncertowej.

Choć pomysł wydaje się karkołomny, podobną metodę z sukcesem zastosował kilka miesięcy temu zespół Devo. Wydając pierwszą od 20 lat płytę, zespół pozwolił fanom na ostateczny wybór utworów.

Startup Visa

StartupVisa.com
StartupVisa.com

Masz pomysł na biznes w Sieci? Chcesz mieszkać w USA? Jeśli będziesz miał szczęście, dostaniesz wizę. Idea jest prosta – kilku kongresmenów stworzyło serwis propagujący nowy rodzaj wizy dla imigrantów, tworzących firmy i miejsca pracy w USA.

Zgodnie z przedstawionymi założeniami dwuletnia wiza przysługiwałaby osobom z pomysłem na własną firmę, dysponującym kapitałem w wysokości co najmniej 250 tys. dolarów (lub 100 tys. pozyskanych od amerykańskiego inwestora). Po dwóch latach nastąpiłaby weryfikacja pomysłu.

Jeśli imigrant stworzyłby co najmniej 5 miejsc pracy lub osiągnąłby milion dolarów zysku, ewentualnie pozyskałby kolejny milion od inwestorów, otrzymywałby zieloną kartę. Szczegóły pomysłu znaleźć można na stronie StartupVisa.

Thoughtful

Zbliżające się Walentynki to czas rozterek i niepewności dla wielu facetów – źródłem stresu może być w tym wypadku problem z wybraniem odpowiedniego prezentu.

Na szczęście z pomocą przychodzi technologia, a konkretnie serwis Thoughtful.co. Połączony z Facebookiem system rekomendacji ma zapewnić wybór optymalnego prezentu, a działalność Thoughtful.co ma zostać rozszerzona również na inne okazje – rocznice, urodziny, święta itp.

IfItWereMyHome.com

IfItWereMyHome.com
IfItWereMyHome.com

Istnieją porównywarki cen czy produktów, dlaczego więc nie zrobić porównywarki krajów? Twórcy serwisu IfItWereMyHome.com dają Ci niepowtarzalną możliwość porównywania warunków życia w różnych zakątkach świata.

Serwis pozwala na porównanie w kilku nietypowych kategoriach. Można m.in. sprawdzić proporcje przepracowywanych rocznie godzin czy szansę na zdobycie zatrudnienia.

iCoolhunt

iCoolhunt.com
iCoolhunt.com

Nie wiesz, co jest fajne? Nie przejmuj się - istnieje serwis, który Ci pomoże. iCoolhunt to społecznościowa platforma pozwalająca na tworzenie i obserwowanie trendów związanych m.in. z modą, technologią czy stylem życia.

Użytkownicy na mapie świata zaznaczają i opisują miejsca, które według nich są lub niedługo będą „cool”. Niestety, według serwisu Polska nie jest fajnym miejscem.

Kierując się wskazówkami iCoolhunt, można za to stwierdzić, że fajnym miejscem pod względem stylu życia są Chiny, a w kategorii designu brylują Sudan i Iran ;).

EAText.com

EAText.com
EAText.com

Masz dość czekania na wolny stolik w restauracji? Nie czekaj, idź na spacer! Gdy tylko zwolni się miejsce, dostaniesz SMS-a. Najdziwniejszy w tym wypadku jest fakt, że nikt nie wymyślił tego wcześniej.

Pomysł, którym kierowali się twórcy EAText.com, jest genialny w swojej prostocie. Serwis daje restauratorom możliwość informowania swoich klientów o wolnych miejscach, a klientów zwalnia z konieczności pokornego czekania pod drzwiami lokalu.

FindALiquorStore.com

FindALiquorStore.com
FindALiquorStore.com

Jeśli mieszkasz w USA i właśnie stwierdziłeś, że koniecznie musisz się napić, serwis jest przeznaczony właśnie dla Ciebie. Wyszukiwarka sklepów monopolowych to wymarzona pomoc dla każdego turysty alkoholika ;).

Serwis pozwala nie tylko na proste wyszukiwanie sklepów. Spragniony internauta może przejrzeć bazę sklepów pod kątem określonego gatunku alkoholu oraz określić promień poszukiwań.

Podobne funkcje oferuje polska witryna Popiliby.pl.

WhyToFollowMe.com

WhyToFollowMe.com
WhyToFollowMe.com

Masz nudne życie, nic ciekawego do powiedzenia i żadnych perspektyw, by to zmienić? Nie przejmuj się. Zamiast pracować nad sobą, zacznij przekonywać ludzi, że warto odwiedzać Twój profil na Twitterze.

Serwis kieruje się dziwną logiką – zgodnie z nią nadrzędnym celem jest zwiększenie oglądalności konta. Nieważne, czy profil jest ciekawy. Ważne, by już teraz zacząć przekonywać ludzi, by go odwiedzali ;).

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)