YouTube lituje się nad użytkownikami. Będzie mniej przymusowych reklam

YouTube (Fot. Flickr/Rego Korosi/Lic. CC by)

YouTube (Fot. Flickr/Rego Korosi/Lic. CC by)

Jesteś częstym gościem na YouTube i drażnią Cię reklamy przed wybranymi klipami? YouTube postanowił skończyć Twoje męki i wprowadzić nowy format reklamy. Na jakiej zasadzie działa?

Tak, to nie żarty. YouTube kończy z przymusem oglądania przez użytkownika reklam. Tę mękę ma ukrócić nowy format prezentowania spotów – TrueView. Dzięki niemu internauta będzie mógł zrezygnować z oglądania reklamy i od razu przejść do klipu. O dziwo, reklamodawcy nie protestują — przynajmniej nie oficjalnie ;).

Nowy format jest w fazie testów. Według pierwotnych założeń minimalny czas oglądania reklamy to 5 sekund. Po tym okresie pojawia się strzałka umożliwiająca wyłączenie spotu. W ciągu tych kilku sekund internauta może zdecydować, czy chce obejrzeć całość.

Poniżej możecie zobaczyć, jak wygląda to rozwiązanie w praktyce:

Fot. TechCrunch

Reklama w dzisiejszych czasach często przyjmuje agresywne formy. Reklamodawcy chcą, by jak najczęściej oglądano ich materiały. TrueView wydaje się kłócić z tym założeniem.

Plusem nowego formatu jest jednak pewność, że reklama szczerze zainteresowała odbiorcę. Za jej emisję reklamodawca zapłaci tylko wtedy, gdy użytkownik nie kliknie przycisku Skip.

Rekordowy wzrost popularności. Kiedy Chrome dogoni Firefoxa?

Zobacz również: Angry Birds Telepods w redakcji Gadżetomanii

Jest tylko jeden problem: nie wszystkie reklamy będą wyświetlane od razu w formacie TrueView. Do zleceniodawcy będzie należeć decyzja, w jakim formacie życzy sobie spot.

Źródło: TechCrunch

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Rozrywka:

10 najciekawszych statków kosmicznych z filmów. Czym latali Ellen Ripley i Boba Fett? Gwiezdny kupiec, czyli Monopol spotyka EVE Online. Legendarna planszówka PRL-u Nazistowska czekolada. Prawie jak jajko niespodzianka Wahadłowiec Buran. Rdzewiejące resztki radzieckiego programu promów kosmicznych Pierwsza gra na peceta powstała w ciągu jednej nocy. Napisał ją Bill Gates - zobacz, jak wyglądała 10 najdroższych samolotów i śmigłowców wojskowych świata Lech Wałęsa: ulubiony polityk internautów Filmy z GTA V wciąż robią niesamowite wrażenie. To prawdziwy, żyjący świat! Kontrowersyjna reklama T-Mobile - dla Czechów jesteśmy oszustami. Wstyd? Za Polaków w Internecie! Ta vlogerka znalazła genialnie prosty sposób na trolli. Kontaktuje się z ich matkami This War of Mine - przetrwać wojnę, razem. Dlaczego przywiązujemy się do bohaterów w grach? "Kultowe polskie zegarki" i ZX Spectrum powrócą. Nostalgia sprzeda wszystko Film dnia: Toy Story w rzeczywistości. Drony i zdalnie sterowane auto ratują pluszowego misia! 20 lat PlayStation. Polskie gry na konsolach Sony Którego ze znanych brodaczy chcielibyście ogolić? Zapraszamy do konkursu! Płacicie abonament? Będziecie mieć filmy i seriale TVP w Sieci za darmo FIlm dnia: Człowiek kontra maszyna - starcie kolejne. Łyżwiarz ściga się z dronem! Niewygodne dla producentów gier i gadżetów filmy mogą znikać z YouTube. Cenzura? Prawo do walki o dobre imię! Gadżet tygodnia [12] - znamy wyniki głosowania. Co wybraliście? Wardęga nie żyje? Nieprawda. To tylko kolejna próba wyłudzenia od Was pieniędzy Film dnia: Star Wars: The Force Awakens - tak wygląda pierwszy zwiastun... w świecie Lego! Gwiezdne wojny: Przebudzenie Mocy. Widzieliśmy pierwszy zwiastun. Co wiemy o filmie? Wybieramy gadżet tygodnia [12]. Który podobał się Wam najbardziej? Błąd sklepu i gra za darmo? Bierzemy! Chytry gracz z Poznań Game Arena siedzi w każdym