Znany polski serwis "walczy" ze spamem. Śmiech na sali!

Znany polski serwis "walczy" ze spamem. Śmiech na sali!

Znany polski serwis "walczy" ze spamem. Śmiech na sali!
Wojtek Wowra
05.10.2010 16:22

Piotr Konieczny z serwisu niebezpiecznik.pl pokazał nam, jak pewien "znany w Polsce serwis zajmujący się handlem w Sieci" walczy ze spamem. Śmiać się czy płakać?

Piotr Konieczny z serwisu niebezpiecznik.pl pokazał nam, jak pewien "znany w Polsce serwis zajmujący się handlem w Sieci" walczy ze spamem. Śmiać się czy płakać?

Konieczny kilka razy w krótkim czasie otrzymał z serwisu wiadomość typu "Cześć, to chyba świetna jesionka dla ciebie, Jolu". E-mail wysłano za pomocą funkcji Poleć ten produkt znajomemu. Kontakt z nadawcą był więc niemożliwy.

Bloger zgłosił administratorom witryny fakt rozsyłania spamu. Otrzymał dziwaczną odpowiedź:

Proszę o przesłanie korespondencji (...) w formacie .eml lub .msg jako załączniki (...). Format .eml można osiągnąć poprzez polecenie Zapisz jako w większości popularnych klientów poczty. Każdą inną formę korespondencji można w prosty sposób edytować i nie może ona być podstawą do podjęcia działań.

Konieczny nabija się:

Czyżby Outlook (albo inne klienty pocztowe) zaczęły zapewniać autentyczność i integralność treści w formacie .eml lub .msg? Nie, .eml i .msg dalej można równie łatwo edytować. A może BOK wychodzi z założenia, że przed zgłoszeniem spamu należy poprosić spamera o to, aby złożył nań kwalifikowany podpis elektroniczny? :-)

Bloger wyjaśnił pani z biura obsługi klienta, że formaty .eml i .msg wcale nie gwarantują autentyczności wiadomości. W odpowiedzi dowiedział się, że musi wysłać serwisowi... zrzut ekranu :D.

Na koniec warto jeszcze zapytać, jaki to serwis zatrudnia takich "ekspertów" od bezpieczeństwa. Konieczny nie podaje nazwy. Wszystko wyjaśnia jednak jeden ze śródtytułów: "Alle mnie zaskoczyli!" ;).

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)