Rower elektryczny – jaki kupić i za ile?

Rower elektryczny

Rower elektryczny

Rower elektryczny to ciekawy i użyteczny wynalazek. Pisaliśmy o nim już na Gadżetomanii nie raz, więc w końcu pora, aby przejrzeć dostępne na polskim rynku modele i porównać ich parametry. W zestawieniu pięć rowerów w rozsądnej cenie i – dla porównania – jeden drogi.

TOP 10 prototypów rowerów, które nigdy nie ujrzały światła dziennego

Najtańszy rower elektryczny, jaki udało mi się znaleźć, to kosztujący około 2000 zł INTB-302 (Interbike 302). Wyposażono go w ołowiowo-kwasowy akumulator 36V 7Ah, który po sześciogodzinnym ładowaniu pozwoli na pokonanie dystansu do 35 kilometrów – w zależności od rodzaju terenu. Jeśli chcemy poszaleć po pagórkach i górkach, bateria wystarczy tylko na jakieś 15 kilometrów jazdy. INTB-302 pozwala na rozpędzenie się do 25 km/h.

INTB 302

INTB 302

Drugi rower elektryczny to również ta sama firma, lecz inny model. Większy o 3 numerki, czyli INTB-305. Jego cena jest także wyższa od kosztu zakupu poprzednika – wynosi od 2200 do 2400 zł (w zależności od sklepu). Czym się różni od modelu 302? Lepszy akumulator (36V 10Ah), dzięki któremu możemy osiągnąć nawet dystans sześćdziesięciu kilometrów.

INTB-305

INTB-305

Elektryczny rower terenowy

Trzeci rower elektryczny, jaki mogę zaproponować, to EcoTown. Za 3300 zł dostajemy za to maszynę, która waży 26 kilogramów, wyposażona jest w lampy i panel LED, bezszczotkowy silnik w przednim kole, który zasila bateria 24V 10Ah. maksymalna szybkość maszyny to 25 km/h. Nie jest ona jakaś zawrotna, ale rower – zgodnie z nazwą – ma być alternatywą do przemieszczania się po zakorkowanych miastach. Jedno ładowanie baterii (od 5-8 godzin) wystarczy na pokonanie ok. 40 kilometrów.

EcoTown

EcoTown

Ten rower elektryczny zasuwa 193 km/h!

Kolejny rower elektryczny w moim zestawieniu pochodzi od tego samego producenta – EcoBike. Jest to EcoTrip. Służy on nie tylko do przemieszczania się w mieście, ale także do krótkich wypadów poza nie. Pozwala on na jazdę w dwóch trybach – normalnym oraz ze wspomaganiem za pomocą silnika elektrycznego. Bateria pozwala na przemierzenie sześćdziesięciu kilometrów na jednym ładowaniu. Szybkość, jaką osiągniemy, wynosi 25 km/h, a zapłacimy za sprzęt 3400 zł.

EcoTrip

EcoTrip

Mniej więcej tyle samo (ok. 3290 zł) zapłacimy za rower elektryczny EKO N250. To góral z silnikiem elektrycznym, który zasilany jest akumulatorem litowo-żelazowo-fosforowym (Li-FePO4) 36V 10Ah. Po trwającym 6-8 godzin ładowaniu przejedziemy na nim ok. 50 kilometrów z taką samą prędkością jak prezentowane przed chwilą Eco – czyli 25 km/h.

EKO N250

EKO N250

Przedstawiłem pięć rowerów elektrycznych w osiągalnej dla każdego cenie, natomiast Gazelle Orange Xtra Innergy to rower elektryczny, który wymaga już wydania sporej sumy – około 10 000 zł. Za co tyle? Za możliwość przejechania na jednym ładowaniu 90 kilometrów, inteligenty akumulator litowo-jonowy Sanyo 36/7Ah, zasilający silnik bezszczotkowy 250W, a także przednie i tylne lampy z czujnikami światła.

Gazelle Orange Xtra Innergy

Gazelle Orange Xtra Innergy

Regulamin komentowania

1 comments

Komentarze archiwalne