Zaklepuję! - Odkryto planetę składająca się z diamentów

Zaklepuję! - Odkryto planetę składająca się z diamentów

Zaklepuję! - Odkryto planetę składająca się z diamentów
Marek Maruszczak
26.08.2011 19:00

Astronomowie ogłosili, że odkryli planetę składającą się niemal w całości z diamentów. Chyba właśnie znalazłem sposób na oddłużenie Polski! Proponuję zrobić narodową ściepę i zorganizować lot turystyczno-wydobywczy. Kto leci ze mną?

Nowo odkryte ciało niebieskie ma największą gęstość spośród wszystkich znanych człowiekowi planet. Z tego powodu większość węgla, z którego w znacznej części składa się planeta, musi mieć stan krystaliczny. Mówiąc krótko – odkryto największe znane człowiekowi skupisko diamentów.

Czas jaki zajmuje diamentowej planecie okrążenie swojej neutronowej gwiazdy wynosi jedyni 2 godziny. Jej orbita jest tak ciasna, że w całości zmieściłaby się wewnątrz naszego Słońca. Planeta stanowi prawdopodobnie pozostałość po wyjątkowo masywnej gwieździe.

Niestety wyprawa, która mogłaby wydobyć Polskę z długów będzie dość czasochłonnym przedsięwzięciem. Diamentowa planeta znajduje się w odległości 4000 lat świetlnych od Ziemi. Tak czy, czy inaczej, oficjalnie zaklepuję diamentowa planetę jako swoją i deklaruję, że podzielę się nią ze wszystkimi Polakami. Przebijcie to panowie „wybudujemy wam autostrady”!

Źródło: Geekologie