Polacy bardziej by lubili zakupy w Sieci, gdyby nie koszty dostawy. I gdyby nie ci kurierzy...

Polacy bardziej by lubili zakupy w Sieci, gdyby nie koszty dostawy. I gdyby nie ci kurierzy...

Zdjęcie klienta z kartą pochodzi z serwisu Shutterstock
Zdjęcie klienta z kartą pochodzi z serwisu Shutterstock
Marta Wawrzyn
22.10.2014 12:26, aktualizacja: 10.03.2022 10:53

Nie bezpieczeństwo, nie ceny towarów, a koszty dostawy są największą przeszkodą w zakupach online. Mamy też problem z czasem pracy kurierów, których trudno złapać, jeśli spędza się dni poza domem.

Jeszcze nie wszyscy Polacy są przekonani, że e-zakupy to fantastyczna sprawa, ale ogromna większość tych, którzy korzystają z Internetu, przynajmniej raz w życiu coś przez Internet kupiła. Siedząc przy tym wygodnie w domu, w piżamie, z kieliszkiem wina albo na golasa. Są jednak w sklepach internetowych rzeczy, które nas strasznie denerwują.

Uwielbiamy przechadzać się po wirtualnych sklepach

W serwisie Wirtualne Media można znaleźć infografikę zrobioną na zamówienie Ceneo, na bazie ankiety TNS Polska. Wynika z niej, że uwielbiamy zakupy w Sieci – 84% polskich internautów w sklepach internetowych kupuje, 82% przegląda ich ofertę dla przyjemności, szukając raczej inspiracji niż konkretnego produktu. Najczęściej kupujemy towary z takich kategorii, jak sprzęt AGD i RTV (52%), wyposażenie wnętrz (52%) i moda (51%).

Większość z nas nie boi się, że stracimy pieniądze albo przypadkiem podamy nasze dane oszustom – 54% ankietowanych mówi, że zakupy przez Internet są bezpieczne. 96% twierdzi, że kupuje tylko w zaufanych sklepach, a jeśli trafia do nieznanego sklepu, to sprawdza jego wiarygodność. Słowem, jesteśmy rozsądni i ostrożni, przynajmniej w rozmowie z ankieterem.

Obraz

Koszty dostawy to największy problem

Czemu w takim razie e-zakupów nie robi 100% polskich internautów? Najbardziej odstraszają nas koszty dostawy, 65% ankietowanych właśnie je wskazuje jako rzecz, której najbardziej nie lubi. Tyle samo osób mówi, że sklepy mają problem z niewystarczającą ekspozycją towarów. Co ciekawe, irytują nas też kurierzy. Aż 50% z nas ma problem z dopasowaniem się do czasu pracy firm kurierskich. Z kolei 40% nie cierpi uzupełniać danych w zamówieniu.

Nie są to problemy, których nie da się rozwiązać. Być może część z nich rozwiążą kiedyś drony Amazonu, które jednak dziś wydają się pomysłem rodem z filmu science fiction (bo jak dron dostarczy przesyłkę do bloku? I co się stanie, jeśli zostanie strącony po drodze?).

Amazon Prime Air

Na razie jednak Amazon odebrał Polakom darmowe przesyłki, a drony pozostają pieśnią przyszłości. Jeśli coś zamawiamy w Sieci, musimy zawsze sprawdzić, czy po doliczeniu kosztów przesyłki wciąż będzie nam się opłacało. A potem jeszcze jakoś złapać kuriera, który oczywiście puka do naszych drzwi, kiedy jesteśmy w pracy.

Co ciekawe, w badaniu nie ma nic o czasie dostawy. A dla mnie to właśnie jest często najbardziej irytujące – że na tego kuriera, którego będę potem ścigać po mieście, muszę czasem czekać tydzień albo i więcej od złożenia zamówienia.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (18)