Jak odzyskać trochę wolnego miejsca w Gmailu?

Jak odzyskać trochę wolnego miejsca w Gmailu?

Paweł Cebula
03.12.2008 15:00

Od kilku lat konta pocztowe standardowo oferują przestrzeń na maile, które jest liczona w gigabajtach. Jedną z popularniejszych usług pocztowych, która ma do zaoferowania sporą ilość miejsca na nasze wiadomości, jest Gmail. Zdarza się jednak, że mimo dostępności 7GB zaczyna brakować miejsca. Jak przywrócić trochę quoty w Gmailu?

Od kilku lat konta pocztowe standardowo oferują przestrzeń na maile, które jest liczona w gigabajtach. Jedną z popularniejszych usług pocztowych, która ma do zaoferowania sporą ilość miejsca na nasze wiadomości, jest Gmail. Zdarza się jednak, że mimo dostępności 7GB zaczyna brakować miejsca. Jak przywrócić trochę quoty w Gmailu?

Przeciętna wiadomość zajmuje dosłownie kilka kilobajtów, nietrudno więc wyliczyć, że 7GB wolnego miejsca powinno wystarczyć na grubo ponad 7 milionów wiadomości. Lwią część przestrzeni zabierają jednak e-maile z załącznikami (zdjęcia, muzyka, filmiki). To właśnie tych wiadomości powinniśmy się pozbyć w pierwszej kolejności.

Gmail pozwala na dostęp do wiadomości za pośrednictwem protokołu IMAP. Oznacza to tyle, że wiadomości, które przeczytamy np. w pracy używając klienta poczty Thunderbird, będą również oznaczone jako przeczytane w kliencie webowym Google Mail.

Aby zwolnić trochę miejsca będziemy musieli skonfigurować naszego klienta poczty (może to być Outlook, Thunderbird, Apple Mail). Konfiguracja dostępna jest tutaj. Następnie istotne jest znalezienie odpowiedniej opcji w naszym programie, która sprawi, że zostaną pobrane wyłącznie nagłówki wiadomości e-mail. Dlaczego tylko nagłówki? Pobranie całych wiadomości oznaczałoby ściągnięcie również załączników, a w ten sposób uzyskamy tylko najistotniejsze informacje o e-mailach - jak nadawca, temat, czy wielkość maila.

Gdy już pobierzemy nagłówki, kolejnym krokiem będzie ustawienie sortowania wiadomości według wielkości - zazwyczaj wystarczy kliknąć w odpowiednią kolumnę. W momencie, gdy uzyskamy już posortowane wiadomości, przyjrzyjmy się tym największym i bardzo poważnie rozważmy ich usunięcie. Oczywiście, przed pozbyciem się korespondencji możemy zapisać ją na swoim dysku twardym.

Po usunięciu zbędnych e-maili nie pozostanie nam nic innego jak przeprowadzenie synchronizacji programu pocztowego z Gmailem, zalogowanie się na stronie Gmail.com i ewentualne opróżnienie kosza. W zależności od tego, ile wiadomości usunęliśmy, tyle przybędzie nam miejsca.

Źródło: Labnol

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)