Kreatywność i praca

Kreatywność i praca

Sabina Stodolak
01.12.2008 11:00

Ustaliliśmy już że kreatywność jest ?trendy". Spróbujmy więc przekroczyć ograniczenia własnego umysłu i nieco ją rozwinąć. Nad kreatywnością można pracować, ale też nic nie przyjdzie do nas za darmo i nie wystarczy raz wykonać jakieś ćwiczenie, aby stać się demiurgiem odkryć.

Skoro już jednak umiemy wymyślić przynajmniej 10 zastosowań każdej otaczającej nas rzeczy, czas na kolejne ćwiczenie, które nie tylko pomoże nam w rozwoju kreatywności, ale również poszerzy horyzonty i pozwoli bardziej empatycznie spojrzeć na innych.

Ustaliliśmy już że kreatywność jest ?trendy". Spróbujmy więc przekroczyć ograniczenia własnego umysłu i nieco ją rozwinąć. Nad kreatywnością można pracować, ale też nic nie przyjdzie do nas za darmo i nie wystarczy raz wykonać jakieś ćwiczenie, aby stać się demiurgiem odkryć.

Skoro już jednak umiemy wymyślić przynajmniej 10 zastosowań każdej otaczającej nas rzeczy, czas na kolejne ćwiczenie, które nie tylko pomoże nam w rozwoju kreatywności, ale również poszerzy horyzonty i pozwoli bardziej empatycznie spojrzeć na innych.

Ćwiczenie polega na znajdywaniu kreatywnych aspektów pracy w różnych zawodach. Innymi słowy czy piekarz może być kreatywny? A policjant? Czy gdybyś pracował jako kierowca tramwaju mógłbyś być kreatywny? Na czym mogłaby polegać Twoja kreatywność?

Cały problem z kreatywnością polega na tym, że sporo osób uważa, że kreatywność jest ?przypisana" do wykonywanego zawodu - pisarz, marketingowiec, reżyser muszą być kreatywni aby wykonywać swoją pracę. Sprzedawca, kierowca, czy operator pakowarki, kreatywny w swojej pracy być nie może. Tymczasem, kreatywność jest niezależna od wykonywanej pracy, w każdej można bowiem zrobić i wymyślić coś, co będzie innowacyjne.

Sprawdził to kiedyś IBM, który wdrażając system zarządzania innowacjami zmotywował wszystkich pracowników swojej firmy do wymyślania różnych nowych rozwiązań, które mogłyby być wykorzystanie w firmie. Nawet tych najmniejszych, które polegać mogą na innym niż standardowy ułożeniu myszki przy komputerze. Okazało się że pracownicy mieli mnóstwo pomysłów i ich wdrożenie pozwoliło zwiększyć efektywność pracy i stworzyć kilka ciekawych produktów. Mimo iż pomysły nie zawsze były związane bezpośrednio z wykonywanymi obowiązkami.

No to zaczynamy, na początek weźmy takie stanowisko jak sprzedawca w hipermarkecie - jak mogłaby się wyrażać kreatywność na takim stanowisku?

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)