Okazuje się, że niektórzy fani Halo 3 są bardzo dociekliwi. Bardzo. Jeden gracz, o bliżej nieokreślonej tożsamości, postanowił policzyć piksele i „sprawdzić” rozdzielczość w jakiej pracuje nowa gra Bungie.
Delikwent chwycił aparat, zrobił zdjęcie swojego telewizora HD i rozpoczął liczenie pikseli. Doliczył się 1152 w szerz. Okazuje się, że Halo 3 działa w natywnej rozdzielczości 640p. Następnie, rozdziałka jest sztucznie podbijana do 1280x720 pikseli (720p).
Specyficzne badania zostały potwierdzone przez pracownika Bungie, który przyznał, że Halo działo w 640p. Oczywiście nie obyło się bez wyjaśnień: ostatnia część trylogii z Master Chiefem ponoć nie straciła wiele na pracy w tej rozdzielczości, a za to zyskała możliwość pracy w technologii HDR bez zwolnień animacji.
Źródło: gry-online.pl; n4g