iMCO CoWatch: pierwszy smartwatch z Alexa, głosowym asystentem Amazona

iMCO CoWatch: pierwszy smartwatch z Alexa, głosowym asystentem Amazona

iMCO CoWatch: pierwszy smartwatch z Alexa, głosowym asystentem Amazona
Jarosław Balcerzak
23.09.2016 11:42, aktualizacja: 10.03.2022 09:19

Alexa za sprawą smartwatcha debiutuje w segmencie technologii ubieralnej. Zegarek cechują naprawdę wydajne podzespoły i autorski system operacyjny. Czy jego funkcjonalność dorównuje niezłej specyfikacji?

Sukces jeszcze przed rozpoczęciem sprzedaży

Alexa autorstwa Amazona nieustannie wzbudza zainteresowanie swoim potencjałem. Już na początku roku zaowocowało to startem kampanii crowdfundingowej, której celem było stworzenie pierwszego zintegrowanego z nią smartwatcha. Sukces zaskoczył nawet twórców – zamiast założonych 100 tys. dol. zebrano niemal trzykrotnie więcej.

Obecnie iMCO CoWatch znajduje się już w regularnej sprzedaży za pośrednictwem Amazona. Wykonany ze specjalnego kompozytu nierdzewnej stali i ceramiki prezentuje się elegancko, choć z grubością 12 mm do najsmuklejszych nie należy. Wybierać można w dwóch kolorach kopert, srebrnej lub czarnej, a także między stalową bransoletą a skórzanymi paskami.

Obraz

Specyfikacja nie ustępująca konkurencji

Producent zadbał o podzespoły z czołówki w technologii ubieralnej. Zegarek wyposażono w dwurdzeniowy procesor 1.2 GHz, 1 GB pamięci RAM i aż 8 GB pamięci na dane. Okrągły wyświetlacz Super AMOLED o przekątnej 1,4” ma rozdzielczość 400 × 400 pikseli, co przekłada się na 286 ppi. Nie zabrakło modułu Bluetooth, żyroskopu, akcelerometru, pulsometru oraz kompasu.

Wbudowana bateria 300 mAh ma zapewnić 32 godziny użytkowania w trybie Always-On, a rozładowana odzyska 70 proc. energii już po godzinie od podłączenia zasilania. Szczelność na poziomie IP67 zapewnia z kolei odporność na pył i zachlapanie wodą. CoWatch pracuje pod kontrolą autorskiego systemu operacyjnego Cronologics OS, opartego na Androidzie Lollipop.

Z zegarka skorzystają wszyscy użytkownicy Androida 5.0 lub iOS 9.0 (lub nowszych). Z aplikacją Alexa komunikujemy się głosowo za sprawą wbudowanego mikrofonu i głośnika. Zakres możliwości jest równie duży co w przypadku Amazon Echo, a więc możemy pytać o pogodę, tworzyć notatki, sterować „inteligentnymi” urządzeniami w swojej sieci i wiele innych.

Obraz

Innowacja, która ożywi konkurencję

Debiut CoWatcha od iMCO to dobra wiadomość dla wszystkich oczekujących na godnego konkurenta dla dotychczasowych konstrukcji w tym segmencie. Alexa jest nowym i konkurencyjnym dla Google i Apple rozwiązaniem, a jej ekspansja na branżę technologii ubieralnej może wnieść nową jakość.

Na plus z pewnością można zaliczyć duże możliwości zegarka już w dniu premiery, szybkie podzespoły, dużą rozdzielczość i możliwość wyświetlania (a także sygnalizowania wibracjami) powiadomień ze smartfona. Minusy to bez wątpienia brak GPS i NFC. Jak na debiut jest więc naprawdę nieźle. Koszt CoWatcha to aktualnie 279 dol. za wariant srebrny lub 299 dol. za czarny.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (1)