Niewrażliwa na przebicia opona rowerowa Nexo. Nigdy więcej pompowania!

Zamiast męczyć się z łatkami i zestawami naprawczymi, możemy mieć święty spokój. Opony Nexo to spełnione marzenie rowerzystów: są trwałe, dobrze amortyzują, a przy tym są niewrażliwe na przebicia.

  1. Czy istnieją opony niewrażliwe na przebicie?
  2. Czym opony Nexo różnią się od zwykłych?
  3. Ile kilometrów można przejechać nie martwiąc się o ciśnienie powietrza?

Chyba każdy, komu zdarza się jeździć rowerem, miał kiedyś do czynienia z przebitym kołem. Nie stanowi to problemu, jeśli mamy przy sobie zapasową dętkę albo zestaw naprawczy, ale naprawa uszkodzenia w przygodnych warunkach zazwyczaj nie należy do przyjemności.

Na szczęście pojawiają się rozwiązania, które mogą ułatwić nam życie – od niemal bezobsługowych zestawów naprawczych, poprzez miniaturowe i superlekkie zestawy narzędzi, które możemy mieć zawsze przy sobie, po pomysły, które na dobre usuwają nie tylko skutki, ale i przyczyny problemu.

Nexo – opony bez powietrza

Przykładem jednego z nich jest opona Nexo. Jej twórcy rozpoczęli niedawno zbiórkę na Kickstarterze i choć minęło dopiero kilka dni, już dawno zebrali potrzebną do rozpoczęcia seryjnej produkcji kwotę 24,5 tys. dolarów. To dla nich dobry znak – jak widać na pokazane rozwiązanie jest spore zapotrzebowanie.

Co ciekawego oferują opony Nexo? To ażurowa konstrukcja, wykonana ze specjalnego, elastycznego i pamietającego kształt tworzywa, pełniącego rolę tradycyjnej opony. W środku zamiast sprężonego powietrza znajdziemy rodzaj kratownicy, a całość ma być wytrzymała i – co chyba najważniejsze – podobna pod względem właściwości do tradycyjnej opony.

To ważny szczegół, bo sam pomysł stojący z Nexo nie jest przecież niczym nowym – podobne koła i opony stosuje się od dawna w wielu branżach i pojazdach, jak choćby łaziki kosmiczne czy niektóre typy samochodów. Próbowano i z rowerami, jednak do tej pory konstrukcja była albo zbyt sztywna, zbyt nietrwała albo oferująca zbyt małą przyczepność.

Opony na 5 tys. kilometrów

Opona oferowana w dwóch wariantach (Ever Tires i Nexo) ma być inna. Poza komfortem i niewrażliwością na typowe uszkodzenia ma bowiem oferować sporą trwałość – 8 tys. kilometrów to wynik, przy którym cena opon, zaczynająca się od 90 dolarów za komplet, przestaje wydawać się wysoka.

Zobacz również: Asus G74SX

Dodatkowym atutem ma być waga porównywalna ze zwykłymi oponami i mniejsza, gdy uwzględnimy również wagę zapasowych części czy zestawu naprawczego, które będziemy mogli zostawić w domu. Pierwsze egzemplarze mają trafić do użytkowników na początku 2017 roku.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Technologie:

Ernő Rubik, człowiek schowany za kostką Trójkąt Bermudzki. Wielka tajemnica czy wielka bzdura? Binairy Talk – dane zapisane w obłokach dymu. Odczytamy je laserem Życie na pokaz. W sieci udajemy zdrowych i szczęśliwych, bo zmuszają nas różne aplikacje Nietypowe zastosowania WD-40. Do czego można go wykorzystać? Unikalne hasła: zakała współczesnego internetu. Jak pozbyć się tego problemu? Jak oni podrabiają! Chińczycy skopiowali kuchenkę gazową Apple'a i... alpejski kurort Bałakława - tajna baza radzieckich okrętów podwodnych Niesamowity XC-120 Packplane: eksperymentalny samolot z lat 50. Kosmiczne technologie, których używamy na co dzień Tego używaliśmy przed internetem. Skazane na zapomnienie stare nośniki danych Cyfrowi aktorzy w filmach. Jak wyglądała droga od prostych modeli 3D do fotorealizmu? Jaki nóż wybrać? Najlepsze scyzoryki i foldery za 50, 100 i więcej złotych Tego się po Apple nie spodziewałeś. 13 nieznanych faktów Hatsune Miku: oto przyszłość muzyki. Ta Japonka zawsze będzie miała 16 lat Algorytm zabijania. Skynet istnieje i dzięki big data decyduje, kogo trzeba uśmiercić Za kulisami rezerwacji online. Jak kupić tani bilet? Jak odzyskać hasło ukryte za gwiazdkami? Bill Gates: kradnij pomysły, zdradzaj przyjaciół, ciężko pracuj. Tak zostaniesz miliarderem Współczesne czołgi i pojazdy bojowe Wojska Polskiego. Ten sprzęt ma nas obronić Te samoloty mają nas bronić! Jakim sprzętem dysponuje polskie lotnictwo? Tajny projekt NASA: dlaczego rozsypano w Kosmosie miliony miedzianych igieł? Nieznane samoloty polskich konstruktorów, które nigdy nie weszły do produkcji Jak to działa? Cz. 10: aspiryna

Popularne w tym tygodniu:

Nietypowe zastosowania WD-40. Do czego można go wykorzystać? Życie na pokaz. W sieci udajemy zdrowych i szczęśliwych, bo zmuszają nas różne aplikacje Unikalne hasła: zakała współczesnego internetu. Jak pozbyć się tego problemu? Trójkąt Bermudzki. Wielka tajemnica czy wielka bzdura? Developerzy Microsoftu zdradzają tajemnicę datowania sterowników na 2006 rok Tex-lock: lekkie i zaskakująco wytrzymałe zapięcie rowerowe Bond: każde sterowane pilotem urządzenie może być inteligentne Ernő Rubik, człowiek schowany za kostką Binairy Talk – dane zapisane w obłokach dymu. Odczytamy je laserem Analogue Nt Mini: klasyczny NES w luksusowej odsłonie Gala Mobility Trends 2016 – największe wydarzenie w branży mobilnych technologii Mobilność czy wygoda? Możesz mieć wszystko: poznaj warte uwagi notebooki 2w1