Nowe telewizory LG: lepszy obraz dzięki nano cell i darmowy Netflix

Nowe telewizory LG: lepszy obraz dzięki nano cell i darmowy Netflix

Nowe telewizory LG: lepszy obraz dzięki nano cell i darmowy Netflix
Łukasz Michalik
27.04.2017 07:54, aktualizacja: 10.03.2022 08:22

Oferta LG wzbogaciła się o serię nowych telewizorów Super UHD. Poza jeszcze lepszą jakością obrazu, podpartą zastosowaniem technologii Nano Cell, użytkownicy mogą liczyć na udoskonaloną platformę WebOS 3.5, a także na ciekawą promocję w postaci kwartalnego dostępu do Netfliksa.

Coraz więcej kwantowych kropek

Debiut tegorocznych flagowców LG już za nami, a tymczasem na polskim rynku pojawiają się kolejne modele koreańskiego producenta. Wygląda na to, że LG postanowiło powalczyć z promowaną przez Samsunga kwantową kropką i wprowadza na rynek własną, alternatywną technologię.

Według LG nano cell jest nowocześniejsza i bardziej efektywna, ponieważ zastosowana bezpośrednio na filtrze barwnym, a nie - jak w przypadku Samsunga - jako oddzielna warstwa panelu.

Nazwa Nano Cell pochodzi od materiału zawierającego absorbujące światło nano cząsteczki o średnicy ok.1 nm, które zastosowano w filtrze barwnym najnowszych matryc LG. Panel z nano kropkami pozwala na ekstremalnie dokładne odwzorowanie kolorów przy jednoczesnej poprawie widoczności pod różnymi kątami widzenia. Dla przykładu, osoby siedzące pod kątem 60 stopni nie dostrzegą różnic w odwzorowaniu kolorów na matrycy Nano Cell w porównaniu z tymi, którzy siedzą naprzeciwko telewizora.

Ceny nowych telewizorów LG

Projektując swój sprzęt LG konsekwentnie realizuje założenie "mniej znaczy więcej". Znakiem rozpoznawczym całej serii sprzętu jest przyjemny dla oka minimalizm, charakterystyczna podstawa w kształcie półksiężyca, a także niezwykła smukłość urządzeń - przykładowo w 55-calowym modelu SJ9500 grubość telewizora to zaledwie 6,9 mm.

Telewizor LG SUHD SJ950
Telewizor LG SUHD SJ950

Należy jednak pamiętać, że jest to grubość urządzenia w najwęższym miejscu, a sam telewizor, choć faktycznie bardzo smukły, ma jeszcze w dole ekranu dodatkową wypukłość, mieszczącą większość niezbędnej elektroniki.

LG SUHD SJ950
LG SUHD SJ950

Wraz z informacjami o premierze LG udostępniło również ceny nowych telewizorów:

  • 86SJ95V – 34 999 zł
  • 75SJ95 – 17 999 zł
  • 65SJ95 – 14 999 zł
  • 55SJ95 – 10 999 zł
  • 65SJ85 – 10 999 zł
  • 55SJ85 – 7 999 zł
  • 65SJ81 – 9 499 zł
  • 55SJ81 – 6 999 zł
  • 65SJ80 – 8 999 zł
  • 55SJ80 – 6 499 zł

WebOS 3.5 i wsparcie dla Google Wave

Nowe telewizory są w stanie wyświetlić wszystkie formaty zapisu w technologii HDR: HDR10, HLG (Hybrid Log Gamma), a także preferowany przez studia filmowe standard Dolby Vision.

Dodatkowo za jeszcze lepsze sterowanie jasnością i nasyceniem odpowiada nowe rozwiązanie o nazwie Ultra Luminance, a same panele mają zapewniać nieosiągalną do tej pory wierność odwzorowania barw. Prezentacje wyglądają obiecująco, jednak na weryfikację tych zapewnień trzeba będzie poczekać do testów nowego sprzętu.

'15 LG PRIME UHD TV USP Video - ULTRA Luminance

Ważnym aspektem jest także odświeżone oprogramowanie – platforma WebOS jest bowiem dostępna w wersji 3.5 i oferuje m.in. opcję Magic Zoom pozwalającą na powiększenie dowolnego fragmentu obrazu.

W specyfikacji nowego sprzętu LG podkreśla również funkcję LG Sound Sync. Nie jest to nowość, jednak dzięki niej jeszcze łatwiej połączymy z telewizorem dodatkowy, bezprzewodowy głośnik, słuchawki albo inny sprzęt korzystający z Bluetootha.

LG Sound Sync

Co istotne, nowe telewizory zapewniają również wsparcie dla platformy Google Wave, dzięki czemu mogą współpracować ze sprzętem innych producentów, który również obsługuje propagowany przez Google’a standard.

LG webOS 3.5, everything you need to know

Darmowy Netflix

Debiut nowego sprzętu LG zbiega się w czasie z atrakcyjną promocją. Kupując telewizor LG OLED TV 4K, LG Super UHD TV labo LG UHD TV z serii UJ750 otrzymujemy bowiem darmowego Netfliksa w wersji Premium. Promocyjny dostęp do usługi jest, niestety, ograniczony czasowo do trzech miesięcy. Promocja już trwa i zakończy się 16 lipca.

Warto wspomnieć, że podobną promocję, ale z dłuższym, darmowym dostępem do usług premium VOD (HBO GO na 3 miesiące, Eleven Sports, FilmBox Live, VOD.pl i Player.pl), przedstawił niedawno Samsung.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (4)