Kepler Explorer - poznaj bliżej planety spoza Układu Słonecznego

Aplikacja Kepler Explorer (fot.: App Store/Kepler Explorer)
Kira Czarczyńska
15.04.2012 22:30, aktualizacja: 10.03.2022 14:55

Sporo piszemy na temat odkrywania nowych, zupełnie obcych nam planet, znajdujących się często bardzo daleko od naszego rodzimego Układu Słonecznego. Teraz, oprócz czytania o nich, można je także poznać bliżej - dzięki aplikacji Kepler Explorer z App Store. Baza obejmuje ponad 2300 obiektów w około 1800 układach planetarnych.

Misja Kepler pozwala NASA odkrywać wiele nowych światów. Także tych, które są naprawdę daleko od nas - i właśnie o nich możemy dowiedzieć się interesujących rzeczy. Potężna ilość informacji zamieszczonych w tej aplikacji powinna spokojnie wystarczyć każdemu, kto interesuje się odległymi planetami.

Aplikacja Kepler Explorer posiada rozwijane menu, w którym znajdziemy listę systemów planetarnych dostępnych w bazie. Możemy dzięki temu odnaleźć planety krążące wokół wybranych gwiazd. Ich orbity przedstawione są w bardzo interesujący sposób - kolorami zależnymi od temperatury poruszających się po nich planet.

Kepler Explorer (fot.: App Store/Kepler Explorer)

Ciekawą funkcją jest "konfigurator", w którym można dobrać sobie skład danej planety - żelazo, skały, woda, wodór - tak, aby w rezultacie otrzymać dane zgodne z efektami ustaleń NASA dotyczącymi jej parametrów. Aplikacja umożliwia również dokonanie porównania z Układem Słonecznym, zobaczenie przybliżonej wielkości planety w stosunku do jej gwiazdy, czy też przyspieszenie albo spowolnienie czasu dla lepszego śledzenia ruchu.

Aplikacja przeznaczona jest dla urządzeń iPad oraz iPhone - i jest efektem inicjatywy badawczej University of California, mającej na celu przybliżenie wszystkim chętnym interesujących zagadnień naukowych.

Źródło: Techeater.com, App Store