Facebook lubi Oculus Rift. Wirtualna rzeczywistość w rękach społecznościowego giganta!

Facebook lubi Oculus Rift. Wirtualna rzeczywistość w rękach społecznościowego giganta!

Facebook lubi Oculus Rift. Wirtualna rzeczywistość w rękach społecznościowego giganta!
Adam Bednarek
26.03.2014 08:36, aktualizacja: 26.03.2014 09:52

Urządzenie sfinansowane na Kickstarterze właśnie zmieniło właściciela. Teraz jest nim sam Mark Zuckerberg.

Zakup technologii kosztował Facebooka 2 miliardy dolarów. 400 milionów dolarów w gotówce trafi do kieszeni twórców Oculus Rfit, resztę ludzie Zuckerberga pokryją w akcjach. Facebook może dorzucić jeszcze 300 milionów dolarów, jeżeli gogle osiągną zakładane cele. A my myśleliśmy, że ponad 2,5 miliona zebrane na Kickstarterze to dużo...

Po co Facebookowi Oculus Rift? Mark Zuckerberg tłumaczy, że zmieni się sposób, w jaki rozmawiamy, pracujemy i gramy. Będziemy widzieć naszego rozmówcę w wykreowanym pokoju? Wielkie sale konferencyjne dla czatów ze znajomymi z pracy?

Nie wiadomo również, co z grami. Facebook kojarzy nam się przede wszystkim z produkcjami prostymi, a nie z zaawansowaną technologią. Grających w FarmVille jest wielu, więc to pokaźna baza potencjalnych klientów. Tylko jak ich zachęcić do wirtualnej rzeczywistości?

Pierwsze, o czym pomyślałem, to prosta gierka, w której występują nasi znajomi, a raczej ich awatary. Facebook ma ogromną społeczność, więc oczywiste jest, że twórcy gier i aplikacji będą chcieli to wykorzystać.

Czekam też na różne społeczne inicjatywy, których na Facebooku jest przecież wiele. Kampania zachęcająca do ratowania dżungli: nagle przenosimy się do pięknego miejsca, które po chwili dewastowane jest przez buldożery. I napis: „Ty możesz to zmienić!”.

Obraz

Autorzy pracujący na Facebooku dostają naprawdę potężne narzędzie i jestem ciekaw, jak je wykorzystają. Potencjał jest ogromny, a VR na Facebooku może być prawdziwą rewolucją, bo odmieni to, w jaki sposób się kontaktujemy z innymi.

Choć przeciwnicy Facebooka powiedzą od razu: skoro już teraz niebieski portal wielu osobom zastępuje prawdziwą rzeczywistość, to co się stanie, gdy do akcji wkroczy wirtualna...

Aha, nie wszystkim spodobał się ruch twórców Oculus Rift. Notch, odpowiedzialny za niezwykle popularnego Minecrafta, skasował wsparcie dla wirtualnej rzeczywistości. To jego forma buntu.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (3)