IKEA otworzyła przedszkole dla mężczyzn. Na pohybel równouprawnieniu!

IKEA otworzyła przedszkole dla mężczyzn. Na pohybel równouprawnieniu!

W takim miejscu czas się nie dłuży (Fot. Flickr/Chase N./Lic. CC by-sa)
W takim miejscu czas się nie dłuży (Fot. Flickr/Chase N./Lic. CC by-sa)
Łukasz Michalik
16.09.2011 14:00, aktualizacja: 11.03.2022 10:51

Australijski oddział IKEA postanowił zniszczyć poprawny politycznie wizerunek tej marki. Ulegając seksistowskim, krzywdzącym stereotypom, wnętrzarska sieć doszła do wniosku, że zakupy – domena kobiet - mogą być dla mężczyzn po prostu nudne. Propozycja rozwiązania tego problemu okazał się dość niecodzienna.

Australijski oddział IKEA postanowił zniszczyć poprawny politycznie wizerunek tej marki. Ulegając seksistowskim, krzywdzącym stereotypom, wnętrzarska sieć doszła do wniosku, że zakupy – domena kobiet - mogą być dla mężczyzn po prostu nudne. Propozycja rozwiązania tego problemu okazał się dość niecodzienna.

Jak wyglądają stereotypowe, męskie zakupy? To zazwyczaj nieskomplikowana czynność – gdy pojawia się jakiś niedobór, należy udać się do sklepu i uzupełnić go. Równie stereotypowe zakupy w wykonaniu kobiety polegają na wycieczce do centrum handlowego, aby zobaczyć, czy jest tam coś ciekawego do kupienia. Trafnie pokazuje to krążący w Sieci od wielu lat obrazek:

Robienie zakupów to sztuka!
Robienie zakupów to sztuka!

Jest to wizja zakupów, której wygłoszenie na corocznej Manifie mogłoby się źle skończyć. IKEA jest jednak potężną firmą – nie ulękła się politycznej poprawności i równościowych pomysłów, stanowiących pewną normę w krajach, chcących uchodzić za cywilizowane.

Sklep IKEA w Sydney uruchomił Manland. Co kryje się pod tą nazwą? Jest to nietypowa forma znanego z dużych sklepów przedszkola, gdzie mamy mogą zostawić swoje pociechy, a same w spokoju zająć się ekscytującymi zakupami.

Manland jest dostosowany do nieco starszych podopiecznych. Zamiast pluszaków, zjeżdżalni i basenu z kulkami, można tam znaleźć gry wideo, piłkarzyki i automaty do gier.

Ikea's daddy daycare: the store introduced man land | Sunrise

Kobiety mogą zostawić tam swoich partnerów i ruszyć na wielkie zakupy bez ryzyka wysłuchowania marudzenia, pytań o udanie się do kas czy uwag, że śliwka to owoc, a nie kolor. Sądzicie, że pomysł warto wdrożyć w innych dużych sklepach?

Źródło: Business Insider

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)