Jak zarabiać miliony, oferując darmową usługę?

Jak zarabiać miliony, oferując darmową usługę?

Aaron Levie, CEO Box.net (Fot. Box.net)
Aaron Levie, CEO Box.net (Fot. Box.net)
Łukasz Michalik
04.09.2011 17:43

Obiecujące, przynoszące sławę i pieniądze biznesy internetowe to przede wszystkim usługi, skierowane do masowego odbiorcy. Niektórzy przedsiębiorcy stawiają jednak – mimo młodego wieku – na zupełnie inny segment rynku. Poznaj przepis na sukces Aarona  Leviego.

Obiecujące, przynoszące sławę i pieniądze biznesy internetowe to przede wszystkim usługi, skierowane do masowego odbiorcy. Niektórzy przedsiębiorcy stawiają jednak – mimo młodego wieku – na zupełnie inny segment rynku. Poznaj przepis na sukces Aarona  Leviego.

Aaron Levie – obecnie 26-latek – to założyciel serwisu Box.net. Jest to usługa podobna do Dropboksa, podobnie jak swój bardziej znany konkurent oparta na modelu freemium. Oznacza to, że podstawowe usługi oferowane są za darmo, a klienci płacą za dodatkowe, opcjonalne funkcje.

Założony w 2006 roku Box.net pozwala na przechowywanie w Sieci i udostępnianie różnorodnych plików. Poszukując najbardziej efektywnego modelu biznesowego Aaron w 2008 roku doszedł do wniosku, że rozsądne będzie podzielenie usług na przeznaczone dla klientów indywidualnych i na osobne usługi dla firm.

Decyzja okazała się strzałem w dziesiątkę. Umowy, podpisane z firmami stały się dla serwisu żyłą złota, a firma Aarona wygrała m.in. przetarg na obsługę Microsoftu oraz – co szczególnie istotne – na dostarczenie kont dla 18 tys. pracowników koncernu Procter & Gamble.

Loga części klientów serwisu Box.net (Fot. Box.net)
Loga części klientów serwisu Box.net (Fot. Box.net)

O skali działania firmy dobrze świadczy jej siedziba – miejsce pracy około 250 pracowników. Szacuje się, że wśród nich zaledwie niewielka część to programiści. Zdecydowana większość zapewnia obsługę i wsparcie dla klientów, którzy wybrali płatną wersję usługi.

Te proporcje dobrze pokazują, jak istotne – w przypadku skupienia się na segmencie przedsiębiorstw – jest zapewnienie odpowiedniego poziomu obsługi klienta. Zobacz, jak wygląda siedziba Box.net.

Box.net | TC Cribs

Sukces Box.net pokazuje zarazem ograniczenia, powstrzymujące innych młodych przedsiębiorców. Większość z nich skupia się na rynku konsumenckim, tworząc produkty skierowane przede wszystkim do swoich rówieśników, takie jak wymiana zdjęć, słuchanie muzyki czy serwisy społecznościowe.

Znaczna część startupów zdaje się ignorować ogromny rynek, jakim są klienci biznesowi. Okazuje się jednak, że dobrze działająca, przystosowana do potrzeb dużych firm usługa może – mimo młodego wieku szefa i założyciela - okazać się równie dochodowa.

Źródło: Business Insider

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)