Gry w Google+ już dostępne. Czy pomogą pokonać Facebooka?

Gry w Google+ już dostępne. Czy pomogą pokonać Facebooka?

Bardzo zły ptak. Lepiej z nim nie zadzieraj! (Fot. Flickr/Denis Dervisevic/Lic. CC by)
Bardzo zły ptak. Lepiej z nim nie zadzieraj! (Fot. Flickr/Denis Dervisevic/Lic. CC by)
Łukasz Michalik
12.08.2011 16:17

Google dodaje do swojej platformy społecznościowej kolejne funkcje. Najnowszą modyfikacją są gry. Choć ich wybór nie jest – na razie – imponujący, serwis Google+ nawiązał już współpracę z najpopularniejszymi producentami. Jak zareagował Facebook?

Google dodaje do swojej platformy społecznościowej kolejne funkcje. Najnowszą modyfikacją są gry. Choć ich wybór nie jest – na razie – imponujący, serwis Google+ nawiązał już współpracę z najpopularniejszymi producentami. Jak zareagował Facebook?

Gry nie są – na razie – dostępne dla wszystkich użytkowników Google+, jednak serwis będzie stopniowo odblokowywał nową funkcję, udostępniając ją kolejnym grupom internautów. Jeśli masz już do niej dostęp, pojawi się nowa ikona w górnej części strumienia, obok formularza wyszukiwarki.

Choć na pierwszy rzut oka oferta Google’a wygląda jak skromna wersja bogatego katalogu gier, dostępnych na Facebooku, już teraz ma istotną przewagę. Google+ umożliwia znacznie lepszą kontrolę nad tym, jakie informacje z gier będą publikowane i kto będzie mógł je zobaczyć.

Skromna - na razie - oferta gier w serwisie Google'a
Skromna - na razie - oferta gier w serwisie Google'a

Pozwoli to uniknąć natłoku generowanych przez gry treści, znanego dobrze z Facebooka, a liczba gier będzie się z czasem sukcesywnie zwiększać. Robiąc ukłon w stronę użytkowników, Google przedstawia zarazem interesującą ofertę dla twórców gier.

Prowizja od przychodu generowanego przez gry ma wynosić zaledwie 5 proc., czyli sześciokrotnie mniej, niż na Facebooku. Nic dziwnego, że takie warunki wywołały zainteresowanie najważniejszych producentów gier.

W Google+ jest już dostępna m.in. kultowa gra Angry Birds, Bejeweled Blitz czy poker firmy Zynga.

Facebook szybko zareagował na rozbudowę oferty konkurenta. W serwisie Marka Zuckerberga pojawiły się zmiany, m.in. większe okno gry i informacje o aktualnie grających znajomych. Jak widać konkurencja wymusza większą dbałość o użytkowników.

Źródło: Google Blog

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)