Przez kryzys i treści online Amerykanie kupują mniej telewizorów i filmów

Przez kryzys i treści online Amerykanie kupują mniej telewizorów i filmów

Fot. na licencji CC brandon shigeta/Flickr
Fot. na licencji CC brandon shigeta/Flickr
Szymon Adamus
04.05.2011 12:02

Powoli wychodzimy z kryzysu, ale jego reperkusje będzie widać jeszcze długo. Szczególnie w USA, gdzie spadł on na obywateli jak bomba. To musiało odbić się na rynku elektronicznym.

Powoli wychodzimy z kryzysu, ale jego reperkusje będzie widać jeszcze długo. Szczególnie w USA, gdzie spadł on na obywateli jak bomba. To musiało odbić się na rynku elektronicznym.

Według najnowszego badania firm Nielsen i Digital Entertainment Group (DEG) w Stanach Zjednoczonych po raz pierwszy od 20 lat spadła liczba posiadanych telewizorów - z 98,9% domostw do 96,7%. Nastały też ciężkie czasy dla wydawców filmów. Sprzedaż DVD i Blu-ray w pierwszym kwartale 2011 roku była o 20% niższa niż w roku ubiegłym (2 miliardy dolarów zamiast 2,58 miliarda).

Wszystko to wiąże się z kryzysem, ale nie tylko. Badacze zauważają, że ogromny wpływ na zmiany w tych liczbach mają też nowe formy dostępu do treści. DVD i Blu-ray tracą na popularności, ale cyfrowa wypożyczalnia Netflixa zyskuje. I to sporo, bo aż 33% więcej niż w tym samym okresie rok temu (695 milionów dolarów w pierwszym kwartale 2011).

Szkoda, że taka cyfrowa rewolucja nie jest póki co możliwa w Polsce. Oferty elektronicznych wypożyczalni i stron z treściami dostępnymi na żądanie są dużo lepsze niż kilka lat temu, ale nadal nie rzucają na kolana.

Źródło: WhatHiFi

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)