Zakazane reklamy, które można zobaczyć tylko w Internecie [TOP 10 plus wideo]

Zakazane reklamy, które można zobaczyć tylko w Internecie [TOP 10 plus wideo]

Tego nie zobaczysz w TV (Fot. Flickr/GoodNCrazy/Lic. CC by)
Tego nie zobaczysz w TV (Fot. Flickr/GoodNCrazy/Lic. CC by)
Łukasz Michalik
18.03.2011 13:21, aktualizacja: 14.01.2022 13:42

Reklamy, które nigdy nie były pokazywane w telewizji lub po krótkiej emisji zostały z niej wycofane, znalazły spokojną przystań w Internecie. Jakie treści okazały się zbyt kontrowersyjne dla tradycyjnych mediów?

"Radykalna inicjatywa Frugo"

Napój słynął z ciekawych reklam. Jedna z ostatnich kampanii reklamowych, Radykalna Inicjatywa Frugo, eksploatowała motyw walki z komercjalizacją walentynek.

Kampania reklamowa RIF rozpoczęta w 2004 roku wykorzystywała wiele kanałów – TV, billboardy, happeningi i Internet. Ciekawe, jakie reakcje wywołałby współcześnie góral przygotowujący miłosny prezent dla swojej owieczki ;)

Danio

Poza spotami emitowanymi w telewizji Danone promuje swój serek waniliowy również w Sieci, korzystając m.in. z Facebooka.

To właśnie w Internecie można obejrzeć najciekawsze przygody, które przeżywa Mały Głód, dając po rurach ;).

Zakazana reklama PLAY

Operator GSM słynie z kontrowersyjnych reklam. Powyższy spot był wprawdzie emitowany w telewizji, ale nie trwało to długo – wywoływał liczne, negatywne komentarze dotyczące agresji.

Wiele sprzecznych opinii wywołały również inne reklamy Playa. Billboardy przedstawiające dłonie z obciętymi palcami zostały oprotestowane. Twórcom zarzucano, że umieszczają w przestrzeni miejskiej obrazy przemocy.

Red Bull - zakazana reklama

Red Bull znany jest z reklam, których motywem przewodnim są skrzydła. Dodaje ich rzekomo ten napój energetyzujący.

Jedna z reklam odwołująca się do tradycji chrześcijańskiej wywołała falę protestów i na skutek decyzji Rady Etyki Reklamy została wycofana.

Wycofana reklama TVP

Zabawna reklama dżemów Łowicza nie spotkała się z ciepłym przyjęciem w TV. Producent liczył zapewne na poczucie humoru i zamiłowanie do abstrakcyjnych żartów wśród telewidzów, którzy podobno lubią Monty Pythona.

Nic z tego. Protesty napływające do Rady Etyki Reklamy sprawiły, że Łowicz szybko wycofał spot. Na szczęście, można go obejrzeć w Sieci! ;)

Pożyczka BPH

Bank BPH wytrwale przekonywał klientów, że do uzyskania kredytu nie są potrzebne ani, konto ani duże zarobki. Obok emitowanego w telewizji spotu powstał jednak jeszcze jeden – nieoficjalny.

Niezależnie od tego, czy był to wygłup osób odpowiedzialnych za powstanie spotu, celowo nakręcony film do użytku wewnętrznego czy nietypowe podejście do marketingu wirusowego, zmodyfikowana reklama cieszyła się w Sieci sporą popularnością.

Zobacz reklamę MOBILKING bez cenzury

Ta reklama z pewnością nie spodobała się feministkom ;). Bazujący na płciowych stereotypach film został uznany przez Radę Etyki Reklamy za naruszający prawo i normy etyczne.

O to chyba chodziło wirtualnemu operatorowi GSM – w końcu trudno o lepszą reklamę niż uznanie spotu za szowinistyczny i wycofanie go z telewizji. Reklamy Mobilkinga bez problemu można obejrzeć w Sieci.

Fale GDN 1

Z czym kojarzy się Gdańsk? Zapomnij o wszelkich skojarzeniach z morzem, Neptunem lub zabytkami. Gdańsk to miejsce oddziaływania Fal GDN, skłaniających ludzi do niekonwencjonalnych zachowań. Szukasz w tym sensu? Chyba nie warto.

Osoby wydające pieniądze podatników na promocję miasta wyszły jednak z innego założenia. Kampania „Gdańsk. Dotknij Wolności” zaowocowała m.in. umieszczonymi w Sieci filmami stylizowanymi na amatorskie produkcje.

Dombank

W czasach boomu kredytowego, gdy banki wciskały karty kredytowe nawet bezrobotnym, a kredyt hipoteczny mogły dostać osoby z dochodami na poziomie minimum socjalnego, walka banków na spoty reklamowe przybrała na sile.

Wyróżnij się lub giń – decydując się na emisję tego spotu Dombank postanowił zapewne sparafrazować hasło Legii Cudzoziemskiej. Skończyło się na protestach i szybkim wycofaniu reklamy z telewizji.

Reklama piwa EB, PL 1998 Czas na EB (Commercial)

Popularne pod koniec ubiegłego wieku piwo słynęło z nieszablonowych reklam. Zatrudniano do nich m.in. Jeana Reno lub tworzono małe arcydzieła utrzymane w klimacie kina noir.

Powyższy spot był – przez krótki czas – wyświetlany w telewizji. Niestety, zaprzestanie produkcji piwa EB na rynek polski oznaczało koniec ciekawych reklam tej kultowej marki.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)