Ruszyła wypożyczalnia filmów na Facebooku. Czy to ma sens?

Ruszyła wypożyczalnia filmów na Facebooku. Czy to ma sens?

Filmoteka - już niedługo na Facebooku! (Fot. Flickr/feverblue/Lic. CC by-sa)
Filmoteka - już niedługo na Facebooku! (Fot. Flickr/feverblue/Lic. CC by-sa)
Łukasz Michalik
08.03.2011 16:53

Dla wielu internautów synonimem Sieci stał się Facebook. Firmy wykorzystujące w działaniu wielomilionową społeczność klientów – takie jak Warner Bros - nie mogą ignorować tego faktu. Wielka wytwórnia postanowiła uruchomić na Facebooku wypożyczalnię filmów.

Dla wielu internautów synonimem Sieci stał się Facebook. Firmy wykorzystujące w działaniu wielomilionową społeczność klientów – takie jak Warner Bros - nie mogą ignorować tego faktu. Wielka wytwórnia postanowiła uruchomić na Facebooku wypożyczalnię filmów.

Warner Bros dołączył tym samym do pędzącego pociągu z forsą i napisem Facebook. Na oficjalnym profilu wytwórni internauci będą mogli wypożyczać filmy. Pierwszy z nich, dostępny już dzisiaj, to hit sprzed trzech lat – „Mroczny Rycerz”.

Niestety, podobnie jak wiele innych usług, nowa wypożyczalnia jest niedostępna dla polskich użytkowników. Na razie z oferty Warner Bros mogą korzystać jedynie internauci z USA.

Czy działania Warner Bros oznaczają jakikolwiek przełom na rynku cyfrowej rozrywki? Nie sądzę. To raczej dostosowanie kanału dystrybucji do aktualnych trendów. Jak zauważył Thomas Gewecke, szef Warner Bros Digital Distribution:

Facebook stał się miejscem, które codziennie odwiedzają setki milionów internautów. Udostępnienie w nim naszych filmów jest naturalnym przedłużeniem cyfrowej dystrybucji.

Wypożyczenie filmu na 48 godzin kosztuje 30 facebookowych kredytów lub 3 dolary. Film jest dostępny po zalogowaniu do serwisu, a użytkownicy mają możliwość zatrzymania odtwarzania.

W przypadku konieczności wylogowania z Facebooka, po ponownym zalogowaniu się będzie można kontynuować od momentu, w którym przerwaliśmy oglądanie.

Potencjalni klienci nowej usługi? (Fot. Flickr/mseckington/Lic. CC by)
Potencjalni klienci nowej usługi? (Fot. Flickr/mseckington/Lic. CC by)

Warto zwrócić uwagę na cenę. Równowartość 10 zł za możliwość obejrzenia kinowego hitu to kwota, do której polscy użytkownicy – np. korzystający z VoD w ofercie TP - są przyzwyczajeni, jednak propozycję Warner Bros trudno uznać za atrakcyjną po uwzględnieniu amerykańskich realiów.

Największa amerykańska wypożyczalnia Netflix zapewnia dostęp online do swojej ogromnej bazy filmów za jedyne 8 dolarów miesięcznie. Za dodatkowe 2 dolary użytkownicy mają możliwość wypożyczania dowolnej liczby filmów na fizycznych nośnikach.

Warner Bros liczy prawdopodobnie na tych internautów, dla których Sieć skurczyła się do Facebooka. W ich przypadku wypożyczanie filmów za pomocą serwisu społecznościowego będzie po prostu najwygodniejszą opcją.

Czy wypożyczalnia filmów na Facebooku okaże się sukcesem? Mimo wszystko sądzę, że tak. Wygoda, związana z brakiem skomplikowanych procedur rejestracyjnych i dostępnością usługi po jednym logowaniu to zalety, które trudno przecenić.

Poza tym warto pamiętać, że na powodzeniu przedsięwzięcia powinno zależeć również Facebookowi, który pobiera 30% prowizję od transakcji dokonywanych za pomocą kredytów.

Co sądzicie o nowej usłudze? Czy – gdyby była dostępna w Polsce – skorzystalibyście z oferty Warner Bros?

Źródło: The Next Web

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)