Skype wprowadza inwazyjne reklamy. Skończy jak Gadu-Gadu?
MICHAŁ MICHAŁ WILMOWSKI • dawno temuReklamy będą atakować użytkowników w głównym oknie programu Skype tuż po zalogowaniu. Nie obejrzysz — nie pogadasz?
Na oficjalnym blogu firmowym Skype ogłosił, że wprowadza w tym tygodniu reklamy. Pojawią się one w oknie głównym programu.
Nie będą to żadne wyskakujące okienka ani nic podobnie denerwującego, tylko zwykłe (choć spore) banery. Rzekomo zostały zaprojektowane tak, żeby nie psuć layoutu i nie przeszkadzać w rozmowie.
Z czasem firma chce je dopasować do użytkowników na podstawie podawanych przez nich danych. Zrobiono nawet przykładowy screen, który pokazuje, jak będzie wyglądało główne okno.
Najpierw internauci ze Stanów Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii i Niemiec obejrzą reklamy Groupona, Universal Pictures i Visy. Na razie banery w Skypie będą widoczne jedynie w wyżej wymienionych krajach. Można jednak przypuszczać, że za jakiś czas trafią i do Polski.
Zobacz również: Tomek Kreczmar - Zrządzenia zrzędzy: Cała prawda o piractwie
Skype zastanawiał się nad wprowadzeniem reklam już od jakiegoś czasu, więc decyzja nie jest zaskakująca. Prezes Josh Silverman w maju zeszłego roku w rozmowie z "The Telegraph" mówił, że najważniejsze dla Skype'a jest teraz zachowanie darmowych rozmów i poprawa jakości usług.
Nastolatek stworzył wyszukiwarkę, która zakończy dominację Google’a?
Według "Fortune" reklamy mogą przynieść firmie aż 200 milionów dolarów rocznie. Pytanie tylko, jak zniosą je użytkownicy. Dla Zachodu Skype jest trochę tym, czym dla Polaków Gadu-Gadu — programem, który ma każdy, mimo że jest zdecydowanie za ciężki i ciągle sprawia problemy.
Zwłaszcza po niedawnej gigantycznej awarii szefowie Skype'a powinni być ostrożni. Na obecnym etapie reklamy mogą programowi raczej zaszkodzić niż pomóc.
Źródło: Mashable
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy
Pokaż wszystkie komentarze