Skype wprowadza inwazyjne reklamy. Skończy jak Gadu-Gadu?

Skype wprowadza inwazyjne reklamy. Skończy jak Gadu-Gadu?

Rozmowa z ładną panią (Fot. Flickr/Xelcise/Lic. CC by)
Rozmowa z ładną panią (Fot. Flickr/Xelcise/Lic. CC by)
Michał Michał Wilmowski
08.03.2011 12:10

Reklamy będą atakować użytkowników w głównym oknie programu Skype tuż po zalogowaniu. Nie obejrzysz - nie pogadasz?

Reklamy będą atakować użytkowników w głównym oknie programu Skype tuż po zalogowaniu. Nie obejrzysz - nie pogadasz?

Na oficjalnym blogu firmowym Skype ogłosił, że wprowadza w tym tygodniu reklamy. Pojawią się one w oknie głównym programu.

Nie będą to żadne wyskakujące okienka ani nic podobnie denerwującego, tylko zwykłe (choć spore) banery. Rzekomo zostały zaprojektowane tak, żeby nie psuć layoutu i nie przeszkadzać w rozmowie.

Z czasem firma chce je dopasować do użytkowników na podstawie podawanych przez nich danych. Zrobiono nawet przykładowy screen, który pokazuje, jak będzie wyglądało główne okno.

Fot. Skype
Fot. Skype

Najpierw internauci ze Stanów Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii i Niemiec obejrzą reklamy Groupona, Universal Pictures i Visy. Na razie banery w Skypie będą widoczne jedynie w wyżej wymienionych krajach. Można jednak przypuszczać, że za jakiś czas trafią i do Polski.

Skype zastanawiał się nad wprowadzeniem reklam już od jakiegoś czasu, więc decyzja nie jest zaskakująca. Prezes Josh Silverman w maju zeszłego roku w rozmowie z "The Telegraph" mówił, że najważniejsze dla Skype'a jest teraz zachowanie darmowych rozmów i poprawa jakości usług.

Według "Fortune" reklamy mogą przynieść firmie aż 200 milionów dolarów rocznie. Pytanie tylko, jak zniosą je użytkownicy. Dla Zachodu Skype jest trochę tym, czym dla Polaków Gadu-Gadu - programem, który ma każdy, mimo że jest zdecydowanie za ciężki i ciągle sprawia problemy.

Zwłaszcza po niedawnej gigantycznej awarii szefowie Skype'a powinni być ostrożni. Na obecnym etapie reklamy mogą programowi raczej zaszkodzić niż pomóc.

Źródło: Mashable

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)