Citeam.pl. Czy nowy serwis zakupowy Allegro zawojuje rynek?

Citeam.pl. Czy nowy serwis zakupowy Allegro zawojuje rynek?

Walka o rynek (Fot. Flickr/kennymatic/Lic. CC by)
Walka o rynek (Fot. Flickr/kennymatic/Lic. CC by)
Wojtek Wowra
22.02.2011 10:10

Wczoraj wieczorem otrzymałem krótką informację prasową o starcie nowego projektu Grupy Allegro. Czym jest Citeam.pl i czy faktycznie ma szansę na podbicie polskiego rynku?

Wczoraj wieczorem otrzymałem krótką informację prasową o starcie nowego projektu Grupy Allegro. Czym jest Citeam.pl i czy faktycznie ma szansę na podbicie polskiego rynku?

Allegro promuje Citeam.pl hasłem "Zakupy grupowe w Twoim mieście". Mamy więc do czynienia z kolejnym klonem obecnego także nad Wisłą Groupona.

Witryna nie różni się specjalnie od większego konkurenta. Użytkownik wybiera miasto i przegląda aktualne lub archiwalne oferty. Przy każdej podana jest zniżka i liczba osób, które kupiły produkt.

Podobnie jak w innych serwisach zakupów grupowych oferty nie powalają na kolana. Zazwyczaj dotyczą zabiegów kosmetycznych, szkół tańca czy restauracji. Elektroniki brak.

Niektóre kupony można realizować tylko w określonych miastach, inne na terenie całego kraju.

Zaletą Citeam.pl mają być duże rabaty (do 90%) i korzystne warunki współpracy ze sprzedawcami (10% prowizji i krótki termin płatności - 3 dni od wygaśnięcia oferty).

Uruchomienie nowego serwisu Grupy Allegro to kolejny przykład ślepego kopiowania zachodnich trendów nad Wisłą. Od dawna specjalizuje się w tym chociażby Nasza Klasa.

W przypadku Citeam.pl szansa na sukces jest jednak moim zdaniem spora. Allegro ma bardzo duży potencjał, sporą bazę użytkowników i środki finansowe.

Jedyne, co musi zrobić, to połączyć internetowe aukcje z grupowymi zakupami. Umożliwić profesjonalnym sprzedawcom z Allegro sprzedaż kuponów rabatowych w ramach Citeam.pl.

Czy faktycznie za jakiś czas dojdzie do integracji obu witryn? Zobaczymy.

Źródło: Media2.pl

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)