Sieć oszalała na punkcie nowej reklamy. 21 mln widzów i nr 1 także w Polsce [wideo]

Sieć oszalała na punkcie nowej reklamy. 21 mln widzów i nr 1 także w Polsce [wideo]

Darth Vader po godzinach ;) (Fo. Flickr/d.loop/Lic. CC by)
Darth Vader po godzinach ;) (Fo. Flickr/d.loop/Lic. CC by)
Łukasz Michalik
08.02.2011 18:44

"Gwiezdne Wojny" inspirują! Wiedzą o tym nie tylko fani, ale również marketingowcy. Udane nawiązanie do kinowej sagi mogliśmy oglądać podczas finału Super Bowla. Reklama zrobiła także furorę w Sieci.

"Gwiezdne Wojny" inspirują! Wiedzą o tym nie tylko fani, ale również marketingowcy. Udane nawiązanie do kinowej sagi mogliśmy oglądać podczas finału Super Bowla. Reklama zrobiła także furorę w Sieci.

Stacje telewizyjne wyceniają reklamy emitowane podczas finałowego meczu o mistrzostwo National Football League najwyżej w skali całego roku. Rekordzista zapłacił 90 tys. dolarów za… każdą sekundę emisji.

Z tego powodu firmy starannie przygotowują spoty, prezentowane podczas finałowego meczu. Stawiają na nietypową formę lub kontrowersyjny przekaz. Nie inaczej postąpił Volkswagen, który jednak zmienił konwencję. Nie czekając na wielki finał wypuścił wideo do Sieci.

Pokazany przez Volkswagena spot reklamuje najnowszą wersję Passata, który w połowie bieżącego roku ma trafić do dealerów. Ciekawy pomysł sprawił, że reklama skupiła na sobie uwagę nie tylko podczas meczu o mistrzostwo.

Pozbawiony dialogów spot jest najczęściej oglądanym filmem ostatniego weekendu w Niemczech, Kanadzie, Wielkiej Brytanii, Polsce i Argentynie.

Znalazł się również w ścisłej czołówce m.in. w Indiach, Izraelu, Francji, Hiszpanii i wielu innych krajach. Drugi ze spotów Volkswagena, zaprezentowany podczas Super Bowl, nie zdobył większego uznania.

Reklama z Vaderem nie cieszy się szczególnym zainteresowaniem w USA. Mimo to zdobyła w ciągu 6 dni od publikacji na YouTube niemal 21 milionów widzów z całego świata.

Warto przy okazji przypomnieć inny film, również związany z finałem Super Bowla.

1984 Apple's First Macintosh Commercial

Podczas finału w 1984 roku do legendy przeszedł Apple, prezentujący wizję świata rodem z "Roku 1984" Orwella. Sądzicie, że viral Volkswagena zostanie zapamiętany równie dobrze?

Źródło: YouTube

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)