Microsoft: Internet Explorer 9 będzie blokować reklamy. Świetnie, jest tylko jedno "ale"

Microsoft: Internet Explorer 9 będzie blokować reklamy. Świetnie, jest tylko jedno "ale"

Reklamy (Fot. Flickr/Philippe Teuwen/Lic. CC by)
Reklamy (Fot. Flickr/Philippe Teuwen/Lic. CC by)
Mariusz Kosakowski
08.12.2010 14:29

Microsoft postanowił ułatwić życie użytkownikom, których pojawiające się w Internecie reklamy doprowadzają do szewskiej pasji. Ma w tym pomóc funkcja w nowym Internet Explorerze 9. Czy rzeczywiście będzie aż tak różowo?

Microsoft postanowił ułatwić życie użytkownikom, których pojawiające się w Internecie reklamy doprowadzają do szewskiej pasji. Ma w tym pomóc funkcja w nowym Internet Explorerze 9. Czy rzeczywiście będzie aż tak różowo?

Microsoft zapowiedział wprowadzenie nowej funkcji w kolejnej wersji swojej przeglądarki – Internet Explorer 9. Rozwiązanie ma stać na straży prywatności użytkowników podczas surfowania w Sieci. Reklamodawcy nie będą mogli śledzić zachowań internautów, gdy ta opcja będzie włączona.

Przykładowo, jeśli użytkownik odwiedzi stronę CNN, teksty lub banery reklamowe, które są dostarczane na nią z innych domen, będą blokowane u źródła (a nie np. tylko ukrywane). Wystarczy, że adres internetowy dostawcy znajdzie się na specjalnej liście - Tracking Protection List (TPL).

Funkcja ta jest łudząco podobna do innej, w którą jest wyposażony Internet Explorer 8. InPrivate również blokuje uporczywe reklamy. Jednak funkcja sama buduje sobie listę na podstawie stron internetowych, które przegląda użytkownik.

W TPL internauta musi określić, które domeny dostarczające reklamy chce zablokować. Robi to, aktywując listy - podobnie jak w AdBlocku Plus. Problem polega na tym, że najprawdopodobniej każdy będzie mógł takie listy przygotowywać.

Mało komu będzie chciało się je analizować. Większość osób dla świętego spokoju zaakceptuje każdą proponowaną listę w całości - także tę dostarczoną przez jakiś popularny serwis WWW (portal, e-sklep...).

Listy takie będą np. "promować" powiązanych z tymi witrynami dostawców reklam. W efekcie tego prywatność mniej doświadczonych, wprowadzonych w błąd internautów będzie chroniona gorzej niż dziś.

Źródło: BusinessInsider

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)