Facebook zabroni korzystać ze słowa "twarz". Bo się kojarzy...

Facebook zabroni korzystać ze słowa "twarz". Bo się kojarzy...

Twarz (Fot. Flickr/bark/Lic. CC by)
Twarz (Fot. Flickr/bark/Lic. CC by)
Mariusz Kosakowski
24.11.2010 11:24

Mark Zuckerberg - twórca Facebooka - jest bardzo uczulony na używanie przez obce firmy słów „book” (książka) czy „face” (twarz). Co ciekawe, obawy młodego biznesmena podzielił amerykański urząd patentowy.

Mark Zuckerberg - twórca Facebooka - jest bardzo uczulony na używanie przez obce firmy słów „book” (książka) czy „face” (twarz). Co ciekawe, obawy młodego biznesmena podzielił amerykański urząd patentowy.

W USA odpowiednik naszego Urzędu Patentowego przyznał właśnie Facebookowi prawo do posługiwania się znakiem towarowym, którym jest słowo „face”.

Jeśli Mark Zuckerberg nie zaśpi w swoim wynajmowanym domu i w ciągu 3 miesięcy wniesie wymaganą opłatę, znak towarowy wejdzie w jego posiadanie i zostanie wpisany do dziennika urzędowego.

Zgodnie z amerykańskim prawem w chwili zyskania pełnych praw do nazwy Facebook będzie mógł jej używać do firmowania:

[cytat]...usług telekomunikacyjnych, a mianowicie do dostarczania czatów, pism w postaci elektronicznej, przekazywania wiadomości między użytkownikami w zakresie użyteczności publicznej. Prawo do znaku towarowego nie obejmie motoryzacji i nazw samochodów.[/cytat]

Może się wydawać dziwne, dlaczego tamtejszy urząd patentowy zgodził się na zastrzeżenie powszechnie używanego słowa.

Urząd widocznie stwierdził, że nie obejmując prawem do stosowania znaku rzeczy związanych z motoryzacją i nazwami samochodów, zachowuje się w porządku ;). Znając życie, Facebook i w tych dziedzinach nie odpuści i będzie starał się przeciągnąć w sądach rację na swoją stronę.

Zuckerberg będzie musiał określić w specjalnym oświadczeniu zasady korzystania z marki w handlu i ewentualne roszczenia w stosunku do osób łamiących prawo. To ograniczenie nie będzie jednak zbyt uciążliwe.

Źródło: TheNextWebTechCrunch

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)