Jak wygląda 3D bez okularów? Sprawdźcie sami

Jak wygląda 3D bez okularów? Sprawdźcie sami

3D bez okularów
3D bez okularów
Szymon Adamus
20.11.2010 08:10

Toshiba zacznie sprzedawać telewizory 3D niewymagające okularów jeszcze w tym roku, ale będą to wyświetlacze małe i drogie jak diabli. Jeśli chcecie zobaczyć za darmo, jak wygląda 3D bez okularów, do podskoczcie do najbliższego multikina.

Toshiba zacznie sprzedawać telewizory 3D niewymagające okularów jeszcze w tym roku, ale będą to wyświetlacze małe i drogie jak diabli. Jeśli chcecie zobaczyć za darmo, jak wygląda 3D bez okularów, do podskoczcie do najbliższego multikina.

Dziewięć standów reklamowych Digital Signage można oglądać w multikinach w sześciu miastach Polski. Są to konkretnie kina:

  • Warszwa – Złote Tarasy;
  • Warszawa – Ursynów;
  • Warszawa – Targówek;
  • Poznań – Malta;
  • Poznań – Stary Browar;
  • Wrocław – Arkady;
  • Kraków;
  • Gdynia;
  • Łódź.

3D bez okularów?

Standy mają na celu zaznajomienie odbiorców z nowym nośnikiem reklamowym, jakim są panele 3D niewymagające używania okularów. Firma, która się tym zajmuje (macie do niej link w źródle), oferuje standy, wynajem miejsca na panelach 3D i monitory Tridelity o przekątnych od 27 do 65 cali.

A sam efekt? Szału nie ma. 3D jest rzeczywiście widoczne gołym okiem - i to z kilku kątów i różnych odległości (chociaż znalezienie jednego, najlepszego punktu daje najbardziej satysfakcjonujący efekt). Są jednak problemy z ruchomym, szybkim obrazem, a same reklamy, które leciały, gdy byłem w multikinie, nie były na tyle powalające pod względem głębi, by mogły wywołać efekt WOW.

Technologia 3D bez okularów jest też o wiele bardziej skomplikowana niż w wersji okularowej. Tak bardzo, że nie sądzę, by twórcy filmowi rzucili się na nią ochoczo w ciągu najbliższych lat.

[cytat]Scena, którą chcemy oglądać w trójwymiarze bez okularów, musi być sfotografowana za pomocą pięciu kamer, których obiektywy są od siebie odsunięte o określoną wartość. Równocześnie osie obiektywów muszą być ustawione w jednym poziomie. Każdy z obiektywów widzi nieco inny obraz. Wygląda to tak, jakby obiekty położone bliżej przesuwały się względem drugiego planu - czytamy na stronie firmy.[/cytat]

Nie jest lekko.

Myślę, że autostereoskopia w reklamie będzie przeżywała podobny rozwój jak panele LED. Na początku drogie i mało popularne, dzisiaj wiszą w każdym większym mieście. Jakością nie rzucają na kolana, ale są nowym, ciekawym nośnikiem reklamowym. 3D bez okularów będzie przyciągało uwagę równie silnie i nie sądzę, by agencje reklamowe pozwoliły sobie na długie ignorowanie potencjału drzemiącego w tej technologii 3D.

A kino domowe? To już bardziej odległa przyszłość. Aktualne rozwiązania na bazie aktywnych okularów migawkowych dopiero raczkują. Producenci nie szybko z nich zrezygnują. I huczne zapowiedzi Toshiby niewiele tu zmienią.

Źródło: 3D bez okularów

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)