Buzz Tracking: rewolucyjne narzędzie do monitorowania opinii w Internecie?

Buzz Tracking: rewolucyjne narzędzie do monitorowania opinii w Internecie?

Lupa (Fot. Flickr/Kapungo/Lic. CC by-sa)
Lupa (Fot. Flickr/Kapungo/Lic. CC by-sa)
Wojtek Wowra
18.10.2010 14:07

W piątek, 15 października, miała miejsce oficjalna premiera narzędzia Buzz Tracking firmy Interactive Research Center. Ta aplikacja webowa pozwala na monitorowanie opinii internautów i gromadzenie komentarzy o markach.

W piątek, 15 października, miała miejsce oficjalna premiera narzędzia Buzz Tracking firmy Interactive Research Center. Ta aplikacja webowa pozwala na monitorowanie opinii internautów i gromadzenie komentarzy o markach.

Twórcy programu wyszli z założenia, że samodzielne śledzenie powiązanych z daną frazą treści w Sieci jest niemożliwe. Witryn, opinii i komentarzy jest po prostu za dużo. Postanowili więc zautomatyzować proces gromadzenia danych.

Buzz Tracking został oparty na bardzo prostej zasadzie. Administrator podaje zestaw słów kluczowych, które go interesują. Aplikacja zaczyna przeszukiwać strony WWW znajdujące się w jej bazie. Pierwsze dane pojawiają się po ok. 24 godz.

Usługa pozwala na śledzenie komentarzy zarówno w aspekcie ilościowym, jak i jakościowym. Można bez problemu ustalić, ile razy słowo kluczowe pojawiło się w danym okresie. Da się również sprawdzić, jaka jest widoczność marki na tle konkurencji.

Do tego dochodzi analiza tak zwanego sentymentu. Buzz Tracking automatycznie dzieli opinie internautów na pozytywne i negatywne. Wszystkie one są uwzględnione na jednym wykresie. Administrator może więc sprawdzić, jak zmieniały się opinie w ciągu kilku tygodni czy miesięcy.

Buzz Tracking
Buzz Tracking

Ostatnim ważnym elementem jest analiza domen. Aplikacja tworzy listę serwisów WWW, w których pojawia się najwięcej opinii na dany temat. Jeden wykres obejmuje kategorie witryn (fora, blogi, wortale), drugi - dokładne domeny. Dzięki temu administrator wie, gdzie toczą się najgorętsze dyskusje.

Do kogo skierowane jest to narzędzie? Przede wszystkim do średnich i dużych firm, które są obecne w mediach społecznościowych, a ich marki są znane użytkownikom Sieci. Dzięki aplikacji można na bieżąco śledzić reakcje potencjalnych i aktualnych klientów oraz sprawnie reagować na sytuacje kryzysowe.

Buzz Tracking wzoruje się na zachodnich rozwiązaniach typu InternetCM. Jest jednak dopasowany do polskich realiów. Poza tym koncentruje się na opisywaniu całych trendów, a nie samym tylko gromadzeniu pojedynczych wpisów. Dzięki temu właściciel firmy nie musi dodatkowo inwestować w analizę zebranych danych.

Dzięki uprzejmości Interactive Research Center mamy okazję testować w redakcji narzędzie Buzz Tracking. Za jakiś czas podzielimy się z Wami opiniami na temat usługi :).

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)