iPad najlepiej sprzedającym się urządzeniem elektronicznym w historii

iPad najlepiej sprzedającym się urządzeniem elektronicznym w historii

Apple iPad
Apple iPad
Blomedia poleca
05.10.2010 20:30, aktualizacja: 11.03.2022 13:17

Wygląda na to, że iPad pobije kolejny rekord. Tablet Apple’a to najszybciej sprzedające się urządzenie elektroniczne w historii, nie wliczając telefonów. Liczba sprzedanych iPadów jest już 3-krotnie większa niż dotychczasowego rekordzisty – odtwarzaczy DVD – w pierwszym roku po premierze. To się nazywa osiągnięcie.

Wygląda na to, że iPad pobije kolejny rekord. Tablet Apple’a to najszybciej sprzedające się urządzenie elektroniczne w historii, nie wliczając telefonów. Liczba sprzedanych iPadów jest już 3-krotnie większa niż dotychczasowego rekordzisty – odtwarzaczy DVD – w pierwszym roku po premierze. To się nazywa osiągnięcie.

Według wyliczeń firmy Bernstein Research Apple sprzedał w ciągu 80 dni po premierze 3 miliony iPadów. W ciągu kwartału tablet z Cupertino powędrował w ręce 4,5 miliona klientów. Tym samym iPad zdeklasował pod względem ilości sprzedanych sztuk wszystkie inne urządzenia elektroniczne (nie wliczając telefonów).

Dotychczasowy rekordzista, odtwarzacz DVD, sprzedał się w ilości 350 tysięcy… w ciągu roku. Zgodnie z wyliczeniami Bernstein Research odtwarzacz DVD potrzebował aż 5 lat, aby osiągnąć zbliżoną ilość sprzedanych egzemplarzy w USA, co iPad w ciągu jednego kwartału. Miażdżąca różnica.

[cytat]Nie spodziewaliśmy się, że iPad osiągnie tak spektakularny sukces – i to zaraz po premierze. We wszystkich wyliczeniach iPad osiągnął niespodziewany sukces w niespotykanej skali - Colin McGranahan, analityk handlu detalicznego w Bernstein Research.[/cytat]

Z takim tempem sprzedaży wraz z końcem roku iPad awansuje na czwartą pozycję w dziedzinie elektroniki konsumenckiej. Wartość sprzedaży tabletu Apple’a powinna sięgnąć 9 miliardów dolarów w samych tylko USA. Oznacza to, że dochody ze sprzedaży iPada przewyższą kategorię telefonów komórkowych czy części do komputerów, przegrywając jedynie z telewizorami, smartfonami czy notebookami PC. Zaraz, zaraz – przecież w tych wszystkich kategoriach setki produktów oferują dziesiąty producentów. Tablet Apple’a jest tylko jeden.

Tak ogromnego sukcesu iPada nie spodziewał się chyba nikt, może poza samym Jobsem i jego świtą. Firma Apple zamiast produkować tandetne netbooki, czyli po prostu mało wydajne i tanie notebooki, stworzyła zupełnie nową gałąź rynku – tablety. Takie poszukiwania były z pewnością bardzo ryzykowne, ale – jak widać – również wyjątkowo opłacalne.

Specjaliści Bernstein Research podkreślają, że tablet z Cupertiono już bardzo ograniczył liczbę sprzedanych netobooków. Czy iPad zupełnie zje sprzedaż miniaturowych notebooków? Co na to Microsoft?

Źródło: applemania

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)