W 1930 roku Niemcy mieli lepsze pociągi niż PKP teraz

W 1930 roku Niemcy mieli lepsze pociągi niż PKP teraz

W 1930 roku Niemcy mieli lepsze pociągi niż PKP teraz
Marek Maruszczak
24.03.2011 22:00

Być może powiedzenie 100 lat za Murzynami nie odnosi się jeszcze do polskiej PKP w sposób dosłowny, ale całkiem prawdopodobne, że już niedługo będziemy 100 lat za Niemcami. Zgadnijcie, z jaką prędkością jeździł ten pociąg?

Być może powiedzenie 100 lat za Murzynami nie odnosi się jeszcze do polskiej PKP w sposób dosłowny, ale całkiem prawdopodobne, że już niedługo będziemy 100 lat za Niemcami. Zgadnijcie, z jaką prędkością jeździł ten pociąg?

Obraz
© [źródło](http://gadzetomania.pl/2011/03/24/w1930rokuniemcymielilepszepociaginizpkpteraz/schienenzeppelin1)

Schienenzeppelin, czyli szynowy zeppelin, rozwijał maksymalną prędkość 225 kilometrów na godzinę, a standardowa prędkość, z jaką się poruszał, wynosiła 190 kilometrów na godzinę. Jak to się ma do prędkości pociągów PKP, nie trzeba nikomu tłumaczyć.

Oczywiście to również kwestia torów, ale człowiekowi robi się tak jakoś przykro, kiedy ogląda zdjęcia niemieckiego pociągu pochodzące sprzed blisko 100 lat, a potem widzi na dworcu dumę naszych kolei albo - nie daj Boże - nimi podróżuje.

Obraz
© [źródło](http://gadzetomania.pl/2011/03/24/w1930rokuniemcymielilepszepociaginizpkpteraz/propellereisenbahnaufderversuchsstrecke)

Wyprodukowany przez niemiecką firmę Deutsche Reichsbahn, Schienenzeppelin był napędzany 46-litrowym silnikiem V-12 MBW. Podoba Wam się śruba umieszczona z tyłu pojazdu? Mnie tak, ale to właśnie przez nią pociąg nie wszedł do powszechnego użycia i w 1939 roku został rozmontowany. Podobno nie spełniała norm bezpieczeństwa. Może to dlatego pociągi PKP jeżdżą tak wolno?

Źródło: Like CoolDvice

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (1)