Nie grasz na zajęciach? Wybrałeś nudne studia!

Nie grasz na zajęciach? Wybrałeś nudne studia!

starcraft II
starcraft II
Paweł Piejko
30.08.2010 20:00, aktualizacja: 11.03.2022 13:35

Zawsze wiedziałem, że gry komputerowe nie powstały tylko po to, aby można było, nie myjąc się tygodniami, siedzieć w majtkach i szlafroku, w brudnym, zapuszczonym pokoju, przy biurku pełnym talerzy z resztkami jedzenia, kubków po kawie, paczek po chipsach i na wpół zgniecionych puszek z piwa. Zawsze.

Zawsze wiedziałem, że gry komputerowe nie powstały tylko po to, aby można było, nie myjąc się tygodniami, siedzieć w majtkach i szlafroku, w brudnym, zapuszczonym pokoju, przy biurku pełnym talerzy z resztkami jedzenia, kubków po kawie, paczek po chipsach i na wpół zgniecionych puszek z piwa. Zawsze.

Włodarze University of Florida też zawsze to wiedzieli, dlatego w nowym roku akademickim na amerykańskiej uczelni będzie można wybrać 8-tygodniowy kurs "21st Century Skills in Starcraft".

To istotne, aby w dzisiejszym rozpędzonym świecie, bazującym na technologii, nabrać takich umiejętności, jak krytyczne myślenie, umiejętność rozwiązywania problemów, zarządzanie zasobami oraz elastyczne podejmowanie decyzji. Umiejętności te są kluczowe w grze Starcraft II - czytamy na stronie z opisem kursu.

Prawda, że ładny opis? Co ciekawe, kurs zostanie poprowadzony wyłącznie w trybie online, co ma jeszcze zwiększyć ilość nabywanych przez studentów umiejętności.

Kurs będzie obejmował cotygodniowe wspólne granie w Starcrafta II, a następnie analizę odbywanych potyczek.

Zajęcia poprowadzi niejaki Nathaniel Poling i już można go określić najsprytniejszym (i zarazem najbardziej cool!) nauczycielem świata.

Gratulujemy!

A tak na poważnie, wiadome jest mi doskonale, że tzw. game studies nie są niczym nowym i nawet w Polsce są osoby, które badają rozwój kultury przez pryzmat gier komputerowych. Co nie zmienia faktu, że ilekroć słyszę o takich inicjatywach jak "21st Century Skills in Starcraft", pojawia się uśmiech na mojej twarzy!

Niech i polska "branża" akademicka usłyszy, że badanie gier komputerowych może stać się częścią uniwersyteckiej rzeczywistości.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)