Apple pozywa Copperfielda za słowo "magiczny"!

Apple pozywa Copperfielda za słowo "magiczny"!

fot. na lic. CC, flickr.com/by Nina Matthews Photography
fot. na lic. CC, flickr.com/by Nina Matthews Photography
Paweł Żmuda
25.08.2010 17:00

Firma Apple słynie ze skutecznego marketingu, który przejawia się przede wszystkim wmawianiem nam, że ich produkty są rewolucyjne, nawet gdy rozwiązania wykorzystane przez koncern z Cupertino znane są od lat. Czy firma Jobsa może mieć prawa autorskie także do sposobu reklamy?

Firma Apple słynie ze skutecznego marketingu, który przejawia się przede wszystkim wmawianiem nam, że ich produkty są rewolucyjne, nawet gdy rozwiązania wykorzystane przez koncern z Cupertino znane są od lat. Czy firma Jobsa może mieć prawa autorskie także do sposobu reklamy?

Odszkodowanie za straty moralne w wysokości 4,2 mln dolarów powstałe w wyniku wykorzystywania słowa "magiczny" przez Davida Copperfielda to najnowszy pomysł na zarobek firmy Apple. Słowo to jest przecież bardzo ważne dla pana Jobsa. Koncern sprzedaje przecież magicznego iPada, a nawet magiczną mysz i magiczny TrackPad.

W oświadczeniu czytamy:

David Copperfield ma prawo do zapewniania rozrywki, jednak nie może wprowadzać swojej publiczności w błąd. W oczach opinii publicznej magia równa się Apple. Pan Copperfield negatywnie wpływa na wizerunek naszej marki i obniża tym samym nasze dochody.

Cóż, cytowana przez nas notka prasowa jest na szczęście jedynie uszczypliwym żartem z polityki i marketingu firmy Apple. Kto wie, może w przyszłości będziemy mogli spodziewać się podobnych pozwów. Tym razem całkiem serio...

Źródło: scoopertino

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)