Samsung chce sprzedać w tym roku dwa razy więcej paneli niż Sony, ale w kwestii sprzedaży paneli LCD bardziej musi się obawiać LG. Mimo że Samsung bije kolejne rekordy sprzedaży.
Samsung chce sprzedać w tym roku dwa razy więcej paneli niż Sony, ale w kwestii sprzedaży paneli LCD bardziej musi się obawiać LG. Mimo że Samsung bije kolejne rekordy sprzedaży.
W ciągu trzech miesięcy, od kwietnia do czerwca, Samsung sprzedał ekrany warte 6 miliardów dolarów. To pierwszy taki przypadek i niesamowity sukces producenta. Ten wynik jest dowodem na ogromny wzrost dochodów firmy wynoszący około 45% z roku na rok i 68% w całości. Podobno tak rewelacyjne osiągi Samsung zawdzięcza w dużej mierze panelom przeznaczonym do wykorzystania w telewizorach oraz popularności piłki nożnej i obrazu 3D w Europie.
Jak wspomniałem jednak na początku, Samsung nie może jeszcze spocząć na laurach. Koreański konkurent, LG, też gna do przodu, chwaląc się wzrostem sprzedaży z roku na rok o 43,7% i sprzedażą wartości 5,37 miliardów dolarów.
Kto wygra ten wyścig w tym roku?
Źródło: What HiFi