Dane z Facebooka na celownikach wielkich korporacji: Goldman Sachs, Apple, IBM...

Dane z Facebooka na celownikach wielkich korporacji: Goldman Sachs, Apple, IBM...

fot. na lic. cc, wikicommons, by Борис У
fot. na lic. cc, wikicommons, by Борис У
Paweł Żmuda
31.07.2010 13:23

Gdy dwa dni temu pisałem o sporym wycieku informacji o wszystkich użytkownikach Facebooka, którzy "zapomnieli" o zmianie ustawień prywatności byłem nieco przerażony. Przerażała nie tylko lekkomyślność userów, lecz także potencjalne konsekwencje rozprzestrzeniania się plików podanych na tacy. Nie trzeba było długo czekać, by całość trafiła w ręce... wielkich korporacji. Których?

Gdy dwa dni temu pisałem o sporym wycieku informacji o wszystkich użytkownikach Facebooka, którzy "zapomnieli" o zmianie ustawień prywatności byłem nieco przerażony. Przerażała nie tylko lekkomyślność userów, lecz także potencjalne konsekwencje rozprzestrzeniania się plików podanych na tacy. Nie trzeba było długo czekać, by całość trafiła w ręce... wielkich korporacji. Których?

Prywatne dane dotyczące ponad 1/5 użytkowników, którzy dostępni byli w katalogu publicznym serwisu szybko zdobyła ogromną popularność na torrentach. Jeden z czytelników znanego serwisu Gizmodo, który również pobrał przygotowany pakiecik, postanowił sprawdzić komu go udostępnia. Okazało się, że zasysają je nie tylko napaleni script kiddies, lecz również największe na świecie firmy.

Kto? Na przykład Apple, BBC, Cisco Systems, Boeing, Disney, Ernst & Young, Goldman Sachs, Intel, Pepsi Cola, Sony, Viacom czy nawet Ubisoft i wiele, wiele innych. Co ciekawe, danymi z Facebooka zainteresował się nawet... kościół Scjentologów.

To, że niektóre firmy znalazły się na liście czytelnika Gizmodo nie musi oznaczać, że pobranie pliku stało się odgórnym przykazem kierownictwa korporacji, jednak raczej nie możemy się spodziewać, że firmy poinformują o swoich prawdziwych zamiarach.

Źródło: gizmodo

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)