Internauci gotowi płacić za dobre treści

Internauci gotowi płacić za dobre treści

Internauci gotowi płacić za dobre treści
Przemysław Muszyński
28.07.2010 16:21

Pod warunkiem, że są unikalne i wysokiej jakości. Płatna wersja Financial Times ma 2,5 milionów zarejestrowanych użytkowników, a 149 tysięcy z nich płaci regularnie za subskrypcję.

Pod warunkiem, że są unikalne i wysokiej jakości. Płatna wersja Financial Times ma 2,5 milionów zarejestrowanych użytkowników, a 149 tysięcy z nich płaci regularnie za subskrypcję.

Po woli do finału zmierza afera płatanych treści w internecie. Jak podaje Wyborcza.biz oznacza to, że w ciągu 12 miesięcy liczba osób subskrybujących gazetę wzrosła o 27%. Według tego samego źródła blisko 250 tysięcy osób pobrało też aplikację „Financial Times” na iPada. Pearson, wydawca gazety prowadzi też kilka płatnych serwisów w Niemczech i Francji. Dziś aż 73% przychodów firmy ma pochodzić z usług internetowych.

Zanim zaczniemy lamentować, że czeka nas epoka płatnej treści, za czytanie vBety będzie trzeba płacić przelewem, a Gadżetomani SMS-em zwrócić należy uwagę na to, do kogo adresowany jest Financial Times. Otóż jest to specjalistyczny magazyn zawierający informacje ze świata biznesu, pomocne w pracy i prowadzeniu interesów, redagowane przez doświadczonych dziennikarzy z dużą wiedzą. W efekcie Financial Times jest nie tylko jednym z najbardziej cenionych mediów biznesowych na świecie, ale faktycznie dostarcza ważne informacje. Ludzie płacą za nie, gdyż są im potrzebne.

Warto zauważyć, że Financial Times nie jest jedyną gazetą, która próbowała pobierać pieniądze za dostęp do treści. Podobną drogę obrał też The Times, mimo zbliżonej nazwy adresowany do innego grona czytelników. Internetowa strona pisma miała na tym stracić blisko 2/3 użytkowników, z nieoficjalnych źródeł wiadomo też, że subskrypcję nabyło zaledwie 15 tysięcy osób. Wyraźnie widać, że zwykły user nie chce płacić za newsy w Internecie.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)