Witamina C w samochodach Nissana
KRZYSZTOF CYŁO • dawno temuSamochody Nissana coraz bardziej zaczynają przypominać futurystyczne pojazdy przyszłości. Nadchodzące modele będą nafaszerowane elektroniką i gadżetami, które zapewnią komfort jazdy jak nigdy dotąd. Oto kolejne nowe systemy.
Nissan wziął sobie wziął sobie do serca kwestię zdrowia i samopoczucia kierowców oraz pasażerów, czego efektem jest program Health & Well-Being, o którym pisała Kasia kilka dni temu. Były w nim zaprezentowane trzy technologie, które zwiększały komfort jazdy.
Komfortowo, zdrowo i cieplutko — w Nissanie
Teraz koncern prezentuje czwartą. Jest nią system wzbogacający powietrze z klimatyzatorów o witaminę C. Oczywiście nie będzie ona w stężeniu, które mogłoby powodować hiperwitaminozę. Kwas askorbinowy w rozpylanym powietrzu ma zadbać głównie o zdrową i dobrze nawilżoną skórę w czasie jazdy. To w połączeniu z super-wygodnymi fotelami, które nie powodują bólu kręgosłupa i poprawiają krążenie krwi w nogach oraz filtrami oczyszczającymi powietrze może stworzyć w kabinie naprawdę przyjemną atmosferę. I taki jest właśnie cel koncernu. Przejawia się to w słowach Kenichi Tanaka, jednego z inżynierów Nissana:
Chcemy, by kierowcy czuli się lepiej w samochodzie, niż będąc poza nim
Zobacz również: Pierwszy telewizor OLED Ultra HD 4K
Kolejnym "innowacyjnym" system jest "przyjazny prędkościomierz", który będzie nam przypominać głosowymi komendami o zbliżających się ważnych wydarzeniach: urodzinach bliskich, rocznicach itd. Jest to zatem zwyczajny kalendarz pokładowy. Z pozoru nietrafiony pomysł może w praktyce okazać się naprawdę przydatnym udogodnieniem. W końcu wszyscy mamy tendencję do zapominania ważnych dat, każde przypomnienie może okazać się zatem na wagę złota.
Najszybsza na świecie ładowarka do pojazdów elektrycznych
Technologie te będą najpewniej zastosowane po raz pierwszy w elektrycznym samochodzie Nissan Leaf, który w Stanach Zjednoczonych i Japonii trafi do salonów końcem roku.
Elektryczne auto Nissana niebezpieczne dla przechodniów
Nadchodzące w przeciągu dwóch-trzech lat modele będą również posiadały nowy system antykolizyjny. Działa on na zasadzie radaru, który na bieżąco monitoruje odległość i prędkość z jaką porusza się pojazd przed nami. O niebezpiecznej sytuacji poinformuje on kierowcę dźwiękowym sygnałem. System jest również w stanie zapobiec zderzeniu do 60km/h poprzez uniesienie pedału gazu i lekkie przyhamowanie pojazdu.
Źródło: Physorg • The Economic Times
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy
Pokaż wszystkie komentarze