Cyrk w Megapanelu – odsłona trzecia. Wirtualna Polska „pompuje” słupki

Cyrk w Megapanelu – odsłona trzecia. Wirtualna Polska „pompuje” słupki

Cyrk w Megapanelu – odsłona trzecia. Wirtualna Polska „pompuje” słupki
Gniewomir Świechowski
16.07.2010 08:12, aktualizacja: 15.01.2022 14:17

Serwisy internetowe utrzymują się głównie z reklamy i niczym zakompleksieni faceci największą wagę przykładają do długości słupka... w Megapanelu, czyli przygotowywanym przez firmę Gemius zestawieniu najpopularniejszych stron w polskiej sieci. Owocuje to ostatnio zabawnymi patologiami.

Serwisy internetowe utrzymują się głównie z reklamy i niczym zakompleksieni faceci największą wagę przykładają do długości słupka... w Megapanelu, czyli przygotowywanym przez firmę Gemius zestawieniu najpopularniejszych stron w polskiej sieci. Owocuje to ostatnio zabawnymi patologiami.

Wirtualna Polska zdobyła własnie 2 miejsce na liście najczęściej odwiedzanych stron. Jednak nie wynikało to z naturalnego wzrostu, tylko z nowego nabytku, który można nazwać „pompką” do słupków, analogicznie do narzędzia, którego reklamę znajdziecie w folderze „Spam” swojej skrzynki pocztowej.

Na bazie umowy z agencją interaktywną InnovaWeb Wirtualna Polska doliczyła sobie do swojego ruchu serwisy Stylistka.pl, MamZdrowie.pl, MagazynDomowy.pl, FajnaMama.pl, BikeForum.pl i Instalki.pl. Według Artura Małka z Internet Standard za taką przyjemność płaci się teraz od kilku do 20 tys. złotych.

Gemius decyduje, czy dane serwisy się liczą do ruchu większej grupy takiej jak Wirtualna Polska kierując się tylko jednym kryterium: wpisem kto jest właścicielem domeny w bazie Whois. Jak łatwo można się domyślić, właśni to jest towarem jaki kupiło WP.

Oznacza to, że serwisy pompujące w ten sposób ruch, nie muszą nawet włączać ich do swojej oferty reklamowej, ani wprowadzać cross-promocji między „nabytymi” a zbudowanymi przez grupę stronami. Trzymając się „słupkowej” analogii, można by powiedzieć, że choć słupek wygląda lepiej, to dodatkowe centymetry nie mają najczęściej żadnego praktycznego zastosowania. Cytując klasyka:

Ale, jak powiedziała młodziutka Cerro do króla Vridanka na ich pierwszej schadzce "niebrzydka rzecz, ale czy ma jakieś praktyczne zastosowanie?"

Tak więc sprytna panna w postaci agencji reklamowej pracującej dla dużego klienta i tak te nagłe wzrosty wyśmieje. A przynajmniej powinna.

Dlaczego „odsłona trzecia”?

Ponieważ wczęsniej to samo zrobiła Interia wliczajac do swoich wyników serwis Chomikuj.pl i rozpoczynając wyścig, a potem w jej ślady poszła Gazeta.pl przejmując sfd.pl. Gówniarski wyścig trwa.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)