Facebook większy od Google?

Facebook większy od Google?

Facebook większy od Google?
Wojciech Usarzewicz
09.06.2010 14:50

Hitwise, firma trudniąca się analizą rynku wyszukiwarek i ruchu w sieci na potrzeby reklamy i marketingu doniosła, że Facebook powoli zaczyna przebijać, jeśli chodzi o ilość ruchu dotychczasowego lidera, wyszukiwarkę Google. Tym samym, Facebook sukcesywnie realizuje swój plan podboju sieci, zaś sam ruch na serwisy społecznościowe po raz pierwszy w historii jest większy, niż ilość odwiedzin wyszukiwarek.

Hitwise, firma trudniąca się analizą rynku wyszukiwarek i ruchu w sieci na potrzeby reklamy i marketingu doniosła, że Facebook powoli zaczyna przebijać, jeśli chodzi o ilość ruchu dotychczasowego lidera, wyszukiwarkę Google. Tym samym, Facebook sukcesywnie realizuje swój plan podboju sieci, zaś sam ruch na serwisy społecznościowe po raz pierwszy w historii jest większy, niż ilość odwiedzin wyszukiwarek.

W samej Wielkiej Brytanii serwisy społecznościowe są znacznie częściej odwiedzanie niż wyszukiwarki. O ile Google zbiera 9.3% całego ruchu w wyspach, a sam Facebook przekroczył już barierę 7% i cały czas pnie się w górę, to zbierając do kupy wszystkie dane okazuje się, że serwisy społecznościowe w sumie przebijają ruch do wyszukiwarek o 0.55%, co jest wynikiem wartym odnotowania. A jak wynika z wykresów, jest to trend, który dopiero zaczyna narastać.

Wyszukiwarki kontra serwisy społecznościowe według Hitwise
Wyszukiwarki kontra serwisy społecznościowe według Hitwise

Zerkając natomiast na wyniki statystyk według Alexy wyraźnie widać, jaką walkę o ruch Facebook toczy z wyszukiwarką Google. Ciężko jednak spekulować, jak na tę walkę wpłynie aktualna polityka serwisu Zuckerberga.

Rosnący ruch na serwisach społecznościowych, który te odbierają wyszukiwarkom może przynieść różne konsekwencje. Największym problemem jest kwestia finansowania wyszukiwarek, które przecież lwią część swoich zysków czerpią z reklamy. Problem narasta, jeśli weźmiemy pod uwagę rozbudowane możliwości serwowania targetowanej reklamy na Facebooku, czym nie może się pochwalić choćby Google, a przynajmniej nie w takim stopniu.

I o ile pozycja wyszukiwarek nie jest zagrożona, nadal będą one pomagać użytkownikom w ogarnięciu sieci, o tyle spece od pieniędzy u wujka Googla mogą w przyszłości stanąć przed sporym problemem.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)