Koniec reklam z dźwiękiem i uciekających krzyżyków? IAB cywilizuje dzicz

Koniec reklam z dźwiękiem i uciekających krzyżyków? IAB cywilizuje dzicz

Koniec reklam z dźwiękiem i uciekających krzyżyków? IAB cywilizuje dzicz
Przemysław Muszyński
09.06.2010 13:49

Dźwięk jedynie na życzenie klienta, jednakowo oznaczone i obowiązkowe miejsce wyłączające na ogłoszeniach intruzywnych czy też wyznaczony rozmiar i ciężar ogłoszeń – to kilka elementów, które ma uregulować nowy standard reklam. Dokument wejdzie w życie we wrześniu.

Dźwięk jedynie na życzenie klienta, jednakowo oznaczone i obowiązkowe miejsce wyłączające na ogłoszeniach intruzywnych czy też wyznaczony rozmiar i ciężar ogłoszeń – to kilka elementów, które ma uregulować nowy standard reklam. Dokument wejdzie w życie we wrześniu.

Powiedzmy sobie szczerze: internetowe reklamy to prawdziwy dziki zachód. Zwłaszcza w Polsce. Wyją, zasłaniają strony, atakują obrazem i dźwiękiem. O ile odwiedzając serwisy anglojęzyczne jeszcze nie spotkałem się z tym, żeby dana strona była zasłaniana w całości superbannerem nie dającym się wyłączyć lub nagle zaczynała śpiewać głosem bardziej gromkim, niż lider Sabatonu o zaletach nowych środków czystości. Wygląda na to, że sytuacja nieco się zmieni już we wrześniu.

Na początku roku szkolnego w życie wejść ma standard reklam internetowych IAB Polska, stowarzyszenia zrzeszającego portale , sieci i agencje reklamowe. Dokument ma regulować zasady emisji ogłoszeń w sieci. Wszystko to oczywiście w celu ułatwienia życia ich zleceniodawcom i wydawcom, jednak także szary user również skorzysta. W dokumencie uregulowane zostaną między innymi zasady emisji reklam intruzywnych, czyli przeszkadzających w oglądaniu stron.

Zmiany w pierwszej kolejności dotyczyć mają reklam dźwiękowych i wideo. IAB planuje narzucić maksymalną długość filmów reklamowych. Ta wynosić ma nie więcej, niż 30 sekund. Każda kreacja tego typu musi mieć też przyciski Stop oraz Mute (wycisz). Co więcej: dźwięk nie może być uruchamiany automatycznie, a wyłącznie przez klikającego w reklamę użytkownika. Reklamy filmowe nadal mogą uruchamiać się w chwili wejścia na stronę, jednak muszą mieć wyciszony dźwięk. Do tego wideo nie może „ważyć” więcej niż jeden megabajt.

Klasyczne treści graficzne mają być natomiast obowiązkowo wyposażone w „zamykacz”. Ten musi mieć wygląd dostosowany do standardu. Musi być klikalny, wyposażony w krzyżyk oraz komunikat „Zamknij” widoczny przez cały czas. Krzyżyk musi mieć rozmiar minimum 14 x 14 punktów natomiast sam napis: 12 punktów. „Zamykacz” musi znajdować się w prawym, górnym rogu.

Regulacjom poddano też komunikaty bannerowe, wyznaczając najpopularniejsze w Polsce formy tego typu reklam, podając ich maksymalne wagomiary. Jak podkreśla IAB rozwiązanie oparte jest na zachodnich standardach, dzięki czemu pochodzące z innych krajów treści mają nie wymagać żadnego rodzaju przeróbek przed emisją.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)