Reklama wirusowa to dość specyficzna forma promocji. Dobre wykonanie + siła plotki = miliony odsłon bez wnoszenia wielkich wkładów finansowych. Teoria jest prosta, w praktyce jak zwykle nie wszyscy osiągają sukcesy. A jak te sukcesy mierzyć?
Reklama wirusowa to dość specyficzna forma promocji. Dobre wykonanie + siła plotki = miliony odsłon bez wnoszenia wielkich wkładów finansowych. Teoria jest prosta, w praktyce jak zwykle nie wszyscy osiągają sukcesy. A jak te sukcesy mierzyć?
Amerykańska agencja Visible Measures podjęła się tego zadania. Monitoruje na bieżąco 200mln filmów w ponad 150 serwisach typu YouTube czy Vimeo. Na tej podstawie stworzyła własny wskaźnik TrueReach określający rzeczywistą liczbę oglądnięć.
Poniżej lista 10 filmików bijących rekordy popularności w minionym tygodniu:
- Mój faworyt :)
Firma: Fortnight Lingerie
Kampania: Super Sexy CPR
Agencja: Red Urban
Odsłon w ostatnim tygodniu: 441 593
Firma: Microsoft
Kampania: Xbox Project Natal
Agencja: World Famous
Odsłon w ostatnim tygodniu: 471 311
2009 Xbox Project Natal Announcement
Firma: Old Spice
Kampania: The Man Your Man Could Smell Like
Agencja: Wieden & Kennedy
Odsłon w ostatnim tygodniu: 471 835
Old Spice | The Man Your Man Could Smell Like
Firma: Old Spice
Kampania: Odor Blocker
Agencja: Wieden & Kennedy
Odsłon w ostatnim tygodniu: 579 858
Firma: YouTube
Kampania: YouTube Turns 5
Agencja: brak danych
Odsłon w ostatnim tygodniu: 599 434
YouTube Turns Five!
Firma: Gillette
Kampania: Uncut
Agencja: Greenlight Media & Marketing
Odsłon w ostatnim tygodniu: 903 844
Gillette Uncut series trailer
Firma: Pepsi
Kampania: Oh Africa
Agencja: brak danych
Odsłon w ostatnim tygodniu: 1 017 039
PEPSI MAX'S 2010 FOOTBALL ADVERT FT AKON'S 'OH AFRICA' (FEATURE LENGTH)
Firma: Evian
Kampania: Live Young
Agencja: BETC Euro RSCG
Odsłon w ostatnim tygodniu: 1 040 002
Firma: Toyota
Kampania: The Sienna Family
Agencja: Saatchi & Saatchi
Odsłon w ostatnim tygodniu: 1 633 628
Firma: Nike
Kampania: Write the Future
Agencja: Wieden & Kennedy
Odsłon w ostatnim tygodniu: 7 823 459
PS. Co ciekawe, ani Nike ani Pepsi nie są oficjalnymi sponsorami nadchodzących mistrzostw świata w piłce nożnej. Nie mniej bardzo sprytnie się pod nie podczepiają.