TOP10 reklam wirusowych minionego tygodnia

TOP10 reklam wirusowych minionego tygodnia

Photo: Dmitry Bairachnyi
Photo: Dmitry Bairachnyi
Karol Spieglanin
31.05.2010 16:03

Reklama wirusowa to dość specyficzna forma promocji. Dobre wykonanie + siła plotki = miliony odsłon bez wnoszenia wielkich wkładów finansowych. Teoria jest prosta, w praktyce jak zwykle nie wszyscy osiągają sukcesy. A jak te sukcesy mierzyć?

Reklama wirusowa to dość specyficzna forma promocji. Dobre wykonanie + siła plotki = miliony odsłon bez wnoszenia wielkich wkładów finansowych. Teoria jest prosta, w praktyce jak zwykle nie wszyscy osiągają sukcesy. A jak te sukcesy mierzyć?

Amerykańska agencja Visible Measures podjęła się tego zadania. Monitoruje na bieżąco 200mln filmów w ponad 150 serwisach typu YouTube czy Vimeo. Na tej podstawie stworzyła własny wskaźnik TrueReach określający rzeczywistą liczbę oglądnięć.

Poniżej lista 10 filmików bijących rekordy popularności w minionym tygodniu:

  1. Mój faworyt :)

Firma: Fortnight Lingerie

Kampania: Super Sexy CPR

Agencja: Red Urban

Odsłon w ostatnim tygodniu: 441 593

Firma: Microsoft

Kampania: Xbox Project Natal

Agencja: World Famous

Odsłon w ostatnim tygodniu: 471 311

2009 Xbox Project Natal Announcement

Firma: Old Spice

Kampania: The Man Your Man Could Smell Like

Agencja: Wieden & Kennedy

Odsłon w ostatnim tygodniu: 471 835

Old Spice | The Man Your Man Could Smell Like

Firma: Old Spice

Kampania: Odor Blocker

Agencja: Wieden & Kennedy

Odsłon w ostatnim tygodniu: 579 858

Firma: YouTube

Kampania: YouTube Turns 5

Agencja: brak danych

Odsłon w ostatnim tygodniu: 599 434

YouTube Turns Five!

Firma: Gillette

Kampania: Uncut

Agencja: Greenlight Media & Marketing

Odsłon w ostatnim tygodniu: 903 844

Gillette Uncut series trailer

Firma: Pepsi

Kampania: Oh Africa

Agencja: brak danych

Odsłon w ostatnim tygodniu: 1 017 039

PEPSI MAX'S 2010 FOOTBALL ADVERT FT AKON'S 'OH AFRICA' (FEATURE LENGTH)

Firma: Evian

Kampania: Live Young

Agencja: BETC Euro RSCG

Odsłon w ostatnim tygodniu: 1 040 002

Firma: Toyota

Kampania: The Sienna Family

Agencja: Saatchi & Saatchi

Odsłon w ostatnim tygodniu: 1 633 628

Firma: Nike

Kampania: Write the Future

Agencja: Wieden & Kennedy

Odsłon w ostatnim tygodniu: 7 823 459

PS. Co ciekawe, ani Nike ani Pepsi nie są oficjalnymi sponsorami nadchodzących mistrzostw świata w piłce nożnej. Nie mniej bardzo sprytnie się pod nie podczepiają.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)