Bądź niewidzialny dla Google Analytics

Bądź niewidzialny dla Google Analytics

Pobierz wtyczkę
Pobierz wtyczkę
Mateusz Nosel
26.05.2010 19:05

Ponad 2 miesiące temu Google zapowiedziało udostępnienie uniwersalnej wtyczki do przeglądarek umożliwiającej blokadę wysyłania danych z komputerów internautów odwiedzających witryny, które korzystają ze skryptu Google Analytics. Aplikacja w końcu została ujrzała światło dzienne, ale na razie dostępna jest w testowej wersji beta i tylko dla wybranych przeglądarek.

Ponad 2 miesiące temu Google zapowiedziało udostępnienie uniwersalnej wtyczki do przeglądarek umożliwiającej blokadę wysyłania danych z komputerów internautów odwiedzających witryny, które korzystają ze skryptu Google Analytics. Aplikacja w końcu została ujrzała światło dzienne, ale na razie dostępna jest w testowej wersji beta i tylko dla wybranych przeglądarek.

Jeżeli nie życzysz sobie śledzenia przez usługę Google Analytics i nie chcesz, aby twoje wizyty były odnotowywane w raportach i analizach witryn zintegrowanych z tą usługą z Mountain View, możesz skorzystać z wtyczki, która zapewni tobie niewidzialność dla skryptu ga.js. Ten plik odpowiedzialny jest za generowanie statystyk w internetowym narzędziu dla webmasterów. Dodatek do przeglądarki komunikuje się ze skryptem JavaScript analitycznej usługi Google i przekazuje komunikat, że twoja wizyta na witrynie ma pozostać anonimowa. W ten sposób, skrypt nie przekaże informacji o twoich odwiedzinach do raportów Google Analytics.

Dodatek Google Analytics Opt-out Browser Add-on zapewniający niewidzialność można pobrać ze strony http://tools.google.com/dlpage/gaoptout. Aplikacja jest kompatybilna z przeglądarkami Internet Explorer (w wersjach 7 i 8), Google Chrome (w wersji 4.x lub nowszej) oraz Mozilla Firefox (w wersji 3.5 lub nowszej). Użytkownicy Opery i Safari muszą jeszcze uzbroić się w cierpliwość, choć Google na razie nie wspomina o planach wydania wtyczki pod te przeglądarki.

Według badań Uniwersytetu Kalifornijskiego z mechanizmu Google Analytics korzysta ponad 70% największych witryn internetowych (baza niemal 400 tysięcy domen). To niewątpliwie niekorzystny dodatek dla webmasterów, którzy mogą zanotować spadek oglądalności swoich witryn na skutek niezliczania odwiedzin. Rozwiązanie nie wpłynie też korzystnie na politykę biznesową giganta z Mountain View. Jeśli spora ilość internautów skorzysta z tego dodatku, usługa Google Analytics może stracić na wartości, a webmasterzy mogą rozglądać się nad alternatywnym mechanizmem statystyk.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)