Google wchodzi w telewizję. Pierwsze szczegóły nowej usługi.

Google wchodzi w telewizję. Pierwsze szczegóły nowej usługi.

Google wchodzi w telewizję. Pierwsze szczegóły nowej usługi.
Przemysław Muszyński
22.05.2010 15:02

Ekspansja internetu na ekrany telewizorów to druga, po urządzeniach mobilnych, najważniejsza gałąź rozwoju współczesnej sieci. Na konferencji Google I/O firma pokazała, w jaki sposób chce zawojować mały ekran. Telewizory otrzymają wyszukiwarkę… i prawdopodobnie nowe reklamy. Jakby tych ostatnich było dziś za mało w telewizji…

Ekspansja internetu na ekrany telewizorów to druga, po urządzeniach mobilnych, najważniejsza gałąź rozwoju współczesnej sieci. Na konferencji Google I/O firma pokazała, w jaki sposób chce zawojować mały ekran. Telewizory otrzymają wyszukiwarkę… i prawdopodobnie nowe reklamy. Jakby tych ostatnich było dziś za mało w telewizji…

Usługa nazywać się będzie Google TV i będzie udostępniać obraz z serwisów wideo na ekranach telewizorów. Firma zapowiedziała ją około miesiąca temu, lecz dopiero teraz podała pierwsze szczegóły jej działania. W odróżnieniu od typowej „opcji Youtube” obecnej w większości telewizorów HD, Google TV dawać będzie dostęp do paska wyszukiwania. Wyświetlane wyniki obejmować będą zarówno ofertę serwisów streamingowych, jak i stacji telewizyjnych oraz usług "wideo na żądanie" (VoD - Video on Demand). Dodatkowo otrzymamy też dostęp do usług sieciowych np. Google Picasa.

Technologia prawdopodobnie pracować będzie w oparciu o system operacyjny Android 2.2 i przeglądarkę Chrome oraz technologię Flash. Dostępna będzie na specjalnych telewizorach, odtwarzaczach oraz urządzeniach set-top box (STB). Więcej szczegółów technicznych poznać można czytając poradnik dla developerów. Google TV powstaje przy współpracy Sony oraz Logitecha. Ta druga firma pokazała już swój sprzęt współpracujący z rozwiązaniem.

Introducing Google TV

To, że Google wchodzi w telewizję nie jest niczym dziwnym. Wprawdzie rynek aplikacji telewizyjnych dopiero się rozwija, jednak w ocenie ekspertów do 2015 roku wart będzie blisko 2 miliardy dolarów. Jest więc o co walczyć.

Poświęcony biznesowi blog Businesinsider umieścił na swoich łamach wpis, którego autor zastanawia się jak Google zamierza zmonetaryzować nową usługę. Wydaje się jednak, że rozwiązania które zostaną użyte, nie będą się bardzo różnić od tego co Google serwuje na co dzień w internecie. W pierwszej kolejności w wyszukiwaniu dostaniemy więc zapewne wyniki sponsorowane. Potem pojawią się AdSense dla telewizji, AdWords dla telewizorów lub reklama kontekstowa dobrana do tego, co obecnie oglądamy.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)