Ubisoft i rezygnacja z papierowych instrukcji [aktualizacja]

Ubisoft i rezygnacja z papierowych instrukcji [aktualizacja]

Ubisoft i rezygnacja z papierowych instrukcji [aktualizacja]
Mateusz Gajewski
21.04.2010 12:37

Ubisoft ostatnio wpada na coraz lepsze pomysły. Najpierw DRM uprzykrzający życie tym graczom, którzy płacą za ulubione tytuły słone pieniądze, a następnie muszą spędzić pół dnia, starając się zainstalować grę. Teraz przyszła pora na kolejny "wybitny" pomysł. Firma postanowiła zrezygnować z produkcji klasycznych, papierowych instrukcji. Czemu? Bo tak jest lepiej dla środowiska. Zamiast tego instrukcje będą dostępne w formie cyfrowej, lub bezpośrednio w grze.

Aktualizacja: Cliff Bleszinski także wypowiedział się w tym temacie.

Ubisoft ostatnio wpada na coraz lepsze pomysły. Najpierw DRM uprzykrzający życie tym graczom, którzy płacą za ulubione tytuły słone pieniądze, a następnie muszą spędzić pół dnia, starając się zainstalować grę. Teraz przyszła pora na kolejny "wybitny" pomysł. Firma postanowiła zrezygnować z produkcji klasycznych, papierowych instrukcji. Czemu? Bo tak jest lepiej dla środowiska. Zamiast tego instrukcje będą dostępne w formie cyfrowej, lub bezpośrednio w grze.

Aktualizacja: Cliff Bleszinski także wypowiedział się w tym temacie.

O tym pomyśle mogliście przeczytać już wczoraj, jednak dziś pojawiły się pierwsze komentarze w tej sprawie. Wiemy z pewnością, że instrukcji nie zobaczymy w grach na PS3 i Xboxa 360, a pierwszym tytułem bez tej wkładki ma być Shaun White Skateboarding. Dziwi mnie tylko to, że gry na PC, PSP, DSa i Wii od Ubisoftu wciąż będą miały instrukcje. Moim zdaniem jest to beznadziejny pomysł, bowiem każdy lubi od czas do czasu rzucić okiem na instrukcję, zwłaszcza jeśli ta jest interesująca. Ja dla przykładu, zawsze przeglądam je wracając z grą do domu ze sklepu. Ot, normalny zwyczaj, który jest dla mnie czymś naturalnym.

David Jaffe podziela moje zdanie. Pełni on rolę designera, a zarazem dyrektora w Eat Sleep Play.

[cytat]Nienawidzę idei utraty papierowych instrukcji. Świetne instrukcje potęgują doświadczenia i - jeśli jesteś dzieciakiem - sprawiają, że podróż ze sklepu do domu jest bardzo ekscytująca. Uwielbiałem zanurzać się w świetnych instrukcji gier, gdy byłem młody. [/cytat]

Cóż, sam dzieckiem już dawno nie jestem, choć przyznam szczerze, że wolałbym powrócić do tamtych czasów. Faktem jest, że instrukcja to coś naprawdę interesującego i moim zdaniem rezygnacja z niej nie jest dobrym pomysłem. Zwłaszcza, że decyzja ta zapewne nie będzie miała żadnego odzwierciedlenia w temacie cen gier.

Owszem, często bywa też tak, że w ogóle nie zaglądamy do instrukcji, bowiem wprowadzenie do klawiszologii danej gry następuje na początku rozgrywki, jednak sądzę, że wiele osób zgodzi się, iż instrukcja to ciekawy i przydatny gadżet.

Aktualizacja: Cliff Bleszinski ze studia Epic Games także dorzucił swoje 3 grosze. Okazuje się, że twórca serii Gears of War popiera ten pomysł. Na swoim kanale Twitter napisał on bowiem:

[cytat]W pełni popieram rezygnację z papierowych instrukcji.[/cytat]

Ciekaw jestem, czy Gears of War 3 tworzone aktualnie przez studio Epic, a którego premierę przewidziano na kwiecień 2011, również będzie pozbawione instrukcji?

Źródło: thelostgamerjoystiqexaminer

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)