Zaprojektowanie tego pudełka na buty trwało aż 3 lata
MAREK MARUSZCZAK • dawno temu
Myślicie, ze zaprojektowanie pudelka na buty to prosta sprawa? W końcu wystarczy zapłacić grafikowi, wrzucić obrazek na prostokątny karton i po sprawie. Nie do końca i na pewno nie w tym przypadku. Już niedługo do sklepów trafią „pudełka nowej generacji”.
Puma i projektant Yves Béhar postawili sobie za cel stworzenie opakowań tak bardzo przyjaznych środowisku jak to tylko możliwe. Przy okazji chcieli jak najbardziej zwiększyć efektywność procesów produkcji, pakowania oraz transportu.
Cel został osiągnięty dzięki całkowitemu odejściu od tradycyjnego postrzegania pudełka na buty. Przez 21 miesięcy projektanci starali się ulepszyć tradycyjne opakowanie i doszli do wniosku, że bez drastycznych zmian niewiele da się zrobić.
Zobacz również: Studio PlayStation 5 highlight: PrzeGryw – premiera konsoli PS5
Coca-Cola bez farby “ocali” ziemię?
Efektem ich dalszych prac jest torebka z umieszczonym wewnątrz składanym pudełkiem. Reklamówka jest wykonana z przetworzonych plastikowych butelek, a sam karton to właściwie tylko składane przegródki, które trzymają się razem dzięki umieszczeniu we wspomnianej siatce.
Plastikowa torebka nie tylko ułatwia transport. Umożliwiła też wykorzystanie nielaminowanego kartonu, który można bardzo łatwo poddać recyklingowi.
Czas na liczby:
Dzięki kartonowym przegródkom i plastikowej torebce zaoszczędzi się 275 tysięcy ton zwykłych foliówek, milion litrów wody, milion litrów paliwa, 20 milionów MJ energii elektrycznej i aż 8500 ton papieru. To oznacza redukcję zużycia kartonu o 65%.
Dane robią wrażenie prawda? Od strony wizualnej nowe opakowanie również wygląda dobrze. Ciekawe czy za redukcją kosztów ze strony producenta pójdą również spadki cen butów? Przekonamy się za rok, bo wtedy nowe opakowania mają trafić na półki sklepowe.
Źródło: Fast Company
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy
Pokaż wszystkie komentarze