Federacja Konsumentów popiera akcję We Want Live

Federacja Konsumentów popiera akcję We Want Live

Federacja Konsumentów popiera akcję We Want Live
Szymon Adamus
16.03.2010 10:43

Federacja Konsumentów jest niezależną organizacją pozarządową, której głównym celem jest ochrona indywidualnego konsumenta w Polsce. Wczoraj jej przedstawiciel wypowiedział się na temat braku usługi Xbox Live w Polsce. Sprawę postawił jasno - Federacja popiera akcję We Want Live i uważa, że Microsoft powinien wyraźniej informować o braku Live'a w Polsce.

Całą wypowiedź znajdziecie w dalszej części wpisu.

Federacja Konsumentów jest niezależną organizacją pozarządową, której głównym celem jest ochrona indywidualnego konsumenta w Polsce. Wczoraj jej przedstawiciel wypowiedział się na temat braku usługi Xbox Live w Polsce. Sprawę postawił jasno - Federacja popiera akcję We Want Live i uważa, że Microsoft powinien wyraźniej informować o braku Live'a w Polsce.

Całą wypowiedź znajdziecie w dalszej części wpisu.

Paweł Pikus z Federacji powiedział:

[cytat]Zdaniem Federacji Konsumentów informacja o niedostępności usługi Xbox live powinna zostać przedstawiona przed zakupem. Brak takiej informacji skutkuje tym, iż konsument może domniemywać, że dostaje towar pełnosprawny zgodnie z załączoną do sprzętu instrukcją obsługi (którego jedną z właściwości jest dostęp do usługi Xbox Live). Zgodnie z art. 4 ust. 3 ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej niezgodność towaru to przydatność do celu, do jakiego towar jest zwykle używany, oraz posiadanie właściwości cechujących towar tego rodzaju, przy czym usługo Live jest niewątpliwie właściwością konsoli, która ją cechuje, a która nie zostaje w jakikolwiek sposób przez dystrybutora/sprzedawcę zanegowana na żadnym etapie zakupu. W związku z powyższym można reklamować towar z tytułu niezgodności towaru z umową, a ponieważ jest to wada, której usunąć się nie da, należy mu się zwrot ceny za towar zapłaconej, przy czym to sprzedawca musi udowodnić, iż o fakcie nie posiadania przez konsolę omawianej właściwości, poinformował nas przed zakupem.

Federacja Konsumentów w pełni popiera działania akcji "We want live" w zakresie, w jakim ani producent, ani dystrybutor, ani sprzedawca nie informują konsumenta na etapie zawierania umowy o braku jednej z elementarnych cech, ze względu na które konsument może zawrzeć umowę. Działanie takie wypełnia przesłanki wprowadzenia w błąd przez zaniechanie, poprzez pominięcie istotnych informacji potrzebnych przeciętnemu konsumentowi do podjęcia decyzji dotyczącej umowy, co może powodować podjęcie przez przeciętnego konsumenta decyzji dotyczącej umowy, której inaczej by nie podjął (art. 6 ustawy o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym).[/cytat]

Nowy rzecznik prasowy WeWantLive, Tomasz Kozieł, którego możecie kojarzyć z serwisu Konsolowisko.pl, powiedział, że stanowisko Federacji Konsumentów jest istotne w podkreśleniu powagi sytuacji.

[cytat]Nie każdy klient musi, a tym bardziej nie ma obowiązku znać listę krajów, których usługa Xbox Live nie obejmuje. Opakowania konsol, niektórych gier oraz akcesoriów informują jedynie, iż usługa może być niedostępna w niektórych krajach.[/cytat]

Oficjalnego stanowiska Federacji Konsumentów, które będzie skierowane bezpośrednio do firmy Microsoft, powinno być gotowe we środę, 17 marca br. Organizacja wyraziła również chęci pełnego poparcia akcji WeWantLive.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)