Co dalej z Naszą-Klasą? Relacja na żywo z konferencji N-K
GNIEWOMIR ŚWIECHOWSKI • dawno temu
Dziś z 15 minutowym opóźnieniem rozpoczęła się konferencja na której twórcy Naszej-Klasy prezntują wizję dalszego rozwoju serwisu. Relacjonujemy ją na żywo.
12:19
Właścicielami N-K wciąż w 27% są założyciele. Reszta to Forticon. Ruskie nie wykupiły całości, jak plotkowała blogosfera. ;)
12:22
Ze 100 osób pracujących w N-K zrobiło się już 172.
12:24
1100 serwerów, 135 macierzy dyskowych, pasmo 30GB/s (użyte 8).
Zobacz również: Gdzie się podziały prawdziwe RPG-i
12:25
N-K zarabia więcej niż planowało, ale nie ujawnia szczegółów. Szkoda…
12:26
Kaznowski (szef marketingu) obiecuje dłuuuugą przemowę. :)
12:27
Prezes N-K Maciek Popowicz nie pojawił się, bo wciąż kieruje setką projektów.
12:29
13278881 UU — styczeń 2010, 313748 nowych kont w styczniu 2010, 25 mln informacji każdego dnia, 9 miliardów przesłanych informacji — a ja się obawiałem, że N-K powoli odchodzi w przeszłość…
12:30
Największe zaangażowanie użytkowników na świecie wg. ComScore 34,4%, wg. N-K to jest 51%. Liczą sprawdzając którzy użytkownicy codziennie wchodzą na portal.
12:32
"Śledzik to nie jest mikroblog, ale narzędzie komunikacji". Dominik Kaznowski twierdzi, że mimo to był odpowiedzią na Twittera penetrującego rynki lokalne.
12:33
82% polskich internautów wie co to jest Śledzik. Mimo to, starczyły 2 miesiące, aby większość internautów wiedziała co to jest. 518 tys. ludzi śledzi kabaret "łowców B". Kaznowski: "A tyle osób fascynowało się, że konto na twitterze ma 1 mln followersów".
12:36
Pozdrowienia dla Wrocławia! Jego konto na Śledziu ma niemal 100 tys. "śledzących".
12:38
Śledzik wprowadził treść na naszą-klasę, ale N-K nie chce jej produkować, ale szuka partnerów, którzy to zrobią solidnie.
12:40
1 mln wpisów na Śledziu tygodniowo. Nagły skok, kiedy Justyna Kowalczyk biegła po złoto.
12:41
NkTalk — 1 rok pracy, 20 tys. kodu, 6x większa wydajność niż zakładane obciążenie. Niedługo zostanie zintegrowana z N-K.
12:43
500 tysięcy Ślązaków mogło testować NKTalk. Efekt? Zmiany statusu na N-K skoczyły z 20 do 75 milionów w miesiącu.
12:45
Śledź najpopularniejszą stroną mobilną. W planach jest wersja mobilna całego portalu. NK koncentruje się na nowych telefonach (smartphone)
12:46
Planowane na 2010 premiery:
- Grupy — możliwość grup i stron zakładania grup tematycznych. Odp. na konta fikcyjne.
- Etykiety/Grupy znajomych. np. rodzina, praca
- API — interfejs programistyczny dla partnerów N-K. Śledzik wreszcie da się wykorzystać komercyjnie.
- Gry — Farmville na NK? Oh my god! Będą publikowały na profilu? Tak zrozumiałem…
- Mobilna wersja NK
12:49
Kaznowski: "Śledzik to platforma testowa NK"
12:50
nasza-klasa.pl -> nasza-klasa.pl + śledzik -> naszaklasa + nktalk + nk w komórce -> nk
Nasza klasa planuje kolejny rebranding. :)
12:52
"Nie używamy zapisu Nasza-klasa, lecz NK" - w stosunku do mediów i użytkowników. Domena nk.pl coraz popularniejsza (bardziej niż nasza-klasa.pl). Zmiana głównej domeny na jesieni.
12:56
Uffff… Dominik Kaznowski zakończył. Teraz dział sprzedaży… NK. ;)
12:57
Grupa docelowa jest najważniejsza dla marketerów, więc NK chce ułatwić docieranie do konkretnych grup docelowych.
12:58
W planach: polecanie produktów — user userowi. Case Virena i Skarpetek na Flakerze, tylko w większej skali?
13:01
targetowanie po wieku, miejscu, szkołach, płci
13:02
W planach: Social Ads -> konkurencja dla AdWords. Samoobsługa.
13:03
Rekordowa kampania jednodniowa: 5 mln UU, 500 tys. przekierowań na stronę klienta.
13:04
API? Tak, ale nie dla wszystkich, lecz dla "zaufanych".
13:06
NK mówi o "budowaniu ekosystemu" wokoło marki — OK. Ale jeśli API faktycznie będzie dostępne tylko dla wybranych klientów NK, to będzie wykastrowana wersja tego co oferuje FB.
13:10
Specjalny serwis dla Heyah (w ramach NK) - ludzie spędzili na nim 233 lata i 44 dni. Szok, niet?
13:15
Tak, udało mi się potwierdzić. API będzie dostępne tylko dla wybranych. NK chce to zrobić inaczej niż FB.
13:16
W sumie: NK chce mieć kontrolę nad tym kto i jak się promuje na NK, a nie puścić wszystko na żywioł jak FB. Czyli: chcemy zarabiać na tym że inni się u nas promują, a nie dawać im za darmo platformę z której mogą korzystać za darmo.
13:18
Dużo akcji na FB = niewielki impact każdej. Mało akcji na NK = duży impact każdej. To komunikuje dział sprzedaży NK.
13:20
Temat rzeka: FB vs NK. NK twierdzi ( po przetłumaczeniu z Polskiego na nasze… ), że nie boi się FB ale uczy na jego doświadczeniach. O FB dużo się teraz mówi, ale wciąż ma skromny udział w rynku.
13:21
Dociera do mnie powoli, że my — siedzący w sieci — przeceniamy FB na polskim rynku, ponieważ to że my wolimy FB niż NK, to Kowalski nie zna FB, nie chce znać FB i NK to dla niego synonim Internetu.
13:25
Kaznowski: "Marketer siedzi na excelem, a nie nad niusami z sieci". Tzn. to o czym się mówi niekoniecznie się sprzedaje.
13:29
Kaznowski: "Serwisy społecznościowe stają się stroną startową internetu" = kadzenie NK, ale jakby nie patrzeć ma rację.
13:30
Powoli kończymy pytania i samą konferencję, czas na rozmowy kuluarowe. :)
15:00
Konferencja zakończona, informacje zebrane, szykujcie się na wywiad wideo z Dominikiem Kaznowskim i post podsumowujący planowane zmiany na Nasze-Klasie. :)
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy
Pokaż wszystkie komentarze