Google i Facebook powalczą na patenty?

Google i Facebook powalczą na patenty?

Wojenka Google z Facebookiem
Wojenka Google z Facebookiem
Dominik Szarek
02.03.2010 10:14

Gdy wydawało się, że Google i Facebook podali sobie ręcę na zgodę, giganci znów są na ustach całego technologicznego świata. Tym razem za sprawą wojny patentowej, którą wkrótce mogą wywołać.

Gdy wydawało się, że Google i Facebook podali sobie ręcę na zgodę, giganci znów są na ustach całego technologicznego świata. Tym razem za sprawą wojny patentowej, którą wkrótce mogą wywołać.

Najpierw Facebook otrzymał prawo do zabronienia innym wykorzystywania strumienia informacji, czyli tzw. feeda gromadzącego aktywność użytkowników w serwisach społecznościowych. Z opisanej w 2006 roku technologii korzysta obecnie niemal każda społecznościówka na świecie w tym… Google Buzz.

Niejako w odpowiedzi na ruch Facebooka (a w zasadzie urzędu patentowego, bo sam dokument został przez Facebooka złożony 4 lata temu) Google otrzymało prawo do wyłącznego wykorzystywania "informacji na temat lokalizacji w systemach zarządzania reklamą".

Prościej można powiedzieć, że gigant z Mountain View zdobył patent na reklamę geo-targetowaną, wyświetlaną na podstawie informacji o położeniu odbiorcy. Patent Google jest jeszcze starszy, bo dokument został wypełniony we wrześniu 2003 roku, czyli prawie 7 lat temu!

Wydaje się, że przyznanie praw patentowych do tak newralgicznych technologii jak geo-targetowana reklama czy strumień powiadomień w jednym czasie (niezależnie od stron zainteresowanych) dodatkowo podgrzeje atmosferę wokół nabierającej tempa rywalizacji Facebooka z Google.

Źródło: Mashable.com

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)